کارشناس ثبت آثار غیر منقول میراث فرهنگی کرمانشاه گفت : امسال پرونده ۵ اثر تاریخی و فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی به شورای ملی ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاهمرادی کارشناس ثبت آثار غیر منقول میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه آثار شامل ۴ محوطه تاریخی و یک اثر میراث دفاع مقدس است، گفت : عمده این محوطه‌های تاریخی مربوط به دوره پارینه سنگی است.

او گفت : هدف از ثبت ملی این آثار حفظ، نگهداری و مرمت آنهاست تا آثاری که دارای شاخص معماری و باستان شناسی هستند از گزند تخریب در امان باشند.

کارشناس ثبت آثار غیر منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای ثبت میراث صنعتی استان خبر داد و افزود: در این زمینه مکاتباتی انجام داده ایم و در تلاشیم تا کارخانه ها، تاسیسات و زیر ساخت‌های دارای ارزش را ثبت ملی کنیم که در این زمینه ۴ اثر شناسایی شده است.

شاهمرادی افزود: پیش از این در شهر‌های تبریز و اصفهان نیز شاهد ثبت میراث صنعتی همچون سیلو‌ها بوده ایم.

او به ثبت آثار دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: ثبت ملی آثار دفاع مقدس از پارسال در دستور کار قرار گرفته که ۴ اثر دیدگاه شهید بهشتی، دیدگاه شهر سومار، بیمارستان تخریب شده قصرشیرین و دیدگاه منطقه عملیاتی شیخ صله از جمله این آثار هستند.

شاهمرادی با اشاره به وجود ۴۲۰۰ اثر تاریخی در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد بیش از ۲ هزار اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.