معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت:مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در استان به ۲۴ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز دوشنبه در چهل و پنجمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای کردستان با حضور معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: اظهار داشت: ۸۷ تیم در مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان مشغول خدمت رسانی در زمینه تزریق واکسن هستند که این مراکز در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت دارند.

او با قدردانی از از زحمات بی شائبه و تلاش کادر بهداشت و درمان برای مقابله با بیماری کرونا در استان گفت: از آغاز شیوع کرونا ۴۵ جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا و ده‌ها جلسه دیگر در کمیته‌ها و زیر مجموعه‌های دیگر برگزار شدە است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە ۳۹٨ هزار بازدید مشترک از اماکن و اصناف انجام شدە است، افزود: در همین مدت سە هزار و ۵۰۰ واحد صنفی متخلف و بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد نیز بە مراجع قضایی معرفی شده است.

زارعی یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا ۳۴ هزار نفر در استان بستری و یک هزار و ۵۵۸ نفر تا امروز فوت کرده اند

او با بیان اینکه در حال حاضر به غیر از سروآباد بقیه مناطق استان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند، به تسریع در روند واکسیناسیون اشاره و اظهار داشت: بیش از۳۵ درصد جمعیت استان در مقابل بیماری کرونا واکسن دریافت کردەاند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: نسبت مرگ و میر بر اثر کرونا در استان نسبت به تعداد بستری و جمعیت در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار پایین است و این کنترل مرگ و میر باعث شده تا در ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های کردستان به عنوان استان الگو بررسی شود.

انتهای پیام./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.