بنابر اعلام برخی رسانه‌ها، اتحادیه اروپا دوباره مسئله تشکیل یک ارتش اروپایی جدا از ناتو را مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس رو، به تازگی بحثی قدیمی در اتحادیه اروپا مطرح شده که بر اساس آن اعضای این اتحادیه درصدد تشکیل یک ارتش واحد از اعضای اتحادیه اروپا هستند که نیازی به نظامیان آمریکایی و دیگر کشور‌های خارج اتحادیه نداشته باشد. این طرح پیشتر در سال ۲۰۰۷ مطرح ولی رد شده بود.

در سال ۲۰۱۸ هم «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از ترس رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مواجهه با اتحادیه اروپا اعلام کرد یک ارتش اروپایی از الزامات مهم در اتحادیه اروپاست.

با آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا اتحادیه اروپا دوباره این بحث را کنار گذاشت، اما با مشاهده سیاست خارجه او که مبنی بر خروج نظامیان آمریکا از کشور‌های مختلف بود، رؤسای اروپا با اشاره به شکست آمریکا در خروج از افغانستان اعلام کردند شاید بعد از این هم آمریکا بخواهد بطور ناگهانی از کشور‌هایی که نظامیانش در آن هستند خارج شود پس باید اروپا برای خود ارتشی متحد و اروپایی داشته باشند.

با این حال بسیاری از کارشناسان اعلام کردند آمریکا که اقتصاد جهانی را در دست دارد نمی‌تواند از پس هزینه‌های این لشکرکشی‌ها بربیاید چگونه ممکن است اتحادیه اروپا که از آمریکا فقیرتر است بتواند زیر بار چنین هزینه‌های سنگینی برود؟!

پیش از این طی ماه گذشته آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال، افغانستان را ترک کرد، با شروع خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گروه طالبان کنترل این کشور را بدست گرفتند. چندی بعد از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی اعلام کرد سیاست‌های آمریکا موجب خروج ناگهانی نظامیان اروپایی از افغانستان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار