نخست‌وزیر لبنان با اشاره به بحران‌های موجود در این کشور اعلام کرد کار، خستگی و فداکار‌ی‌های زیادی در انتظار دولت این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان در دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور با اشاره به بحران‌هایی که لبنان درگیر آن‌هاست گفت: شرایط لبنان نیازمند اقدامات استثنائی است و کار، خستگی و فداکار‌های زیادی در انتظار ماست.

او در ادامه افزود: اولویت اول ما برای جلوگیری از تحقیر مردممان رسیدگی به موضوع سوخت و دارو است؛ شرایط دشوار است، اما با اراده‌ محکم می‌توانیم به عنوان یک تیم کاری، چیزی را که مردم امیدوارند رخ دهد را رقم بزنیم.

میقاتی اضافه کرد: دولت لبنان میان مخالفان و موافقان خود تبعیضی قائل نشده است و ما نقش خود را زیر سقف قانون انجام خواهیم داد.

عون این در این نشست ضمن ارائه دادن راهکار‌هایی خطاب به میقاتی گفت: درحال حاضر راهکار‌هایی برای لبنان نیاز است که ما را در مسیر نجات قرار بدهد.

رئیس جمهوری لبنان گفت: دولت جدید باید مانند یک تیم واحد و منسجم و با همکاری بالا به اجرای تدابیری برای نجات لبنان بپردازد. با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم، بنابر این به شما (دولت) توصیه می‌کنم کمتر سخن بگویید و بیشتر عمل کنید.

وی افزود: از دولت جدید انتظار داریم به حل مشکلات روزانه مردم بپردازد و نیاز‌های آن‌ها را بر طرف کند.

چندی پیش «میشل عون» رئیس جمهور لبنان پس از دیدار با «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه این کشور در بیروت و با حضور «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور فرمان تشکیل دولت جدید را امضا کرد.

نجیب میقاتی در این دیدار فهرستی متشکل از ۲۴ وزیر را تقدیم میشل عون کرد و رئیس جمهور لبنان نیز اعضای کابینه دولت هفتاد و هفتم این کشور را تایید کرد و بدین ترتیب بعد از ۱۳ ماه از استعفای دولت قبلی لبنان، دولت جدید تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار