رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد گفت: امسال ۵۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

ریبوار جهانگیرپور رئیس هیات مدیره تعاونی زنبورداران مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال  ۵۰۰ تن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شده که این مقدار نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جهانگیرپور افزود: در سرشماری امسال زنبورستان‌های این شهرستان، ۵۵ هزار کندوی سنتی و مدرن شمارش شد که از این تعداد، سه هزار کندو سنتی و ۵۲ هزار کندو نیز مدرن بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: امسال میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان بین ۹ تا ۱۰ کیلوگرم ثبت شد که در مقایسه با سال قبل افزایش ۲ برابری دارد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به خارج‌سازی پرورش زنبور عسل از فرآیند تک محصولی تصریح کرد: امسال علاوه بر برداشت عسل، فرآورده‌های جانبی آن از جمله گرده گل، ژل رویال، بره موم و زهر زنبور عسل نیز در برنامه زنبورداران قرار دارد.

بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی در مهاباد وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه یک، ۷۰ هزار هکتار آن را مراتع درجه ۲ و بقیه را مراتع درجه ۳ تشکیل می‌دهد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به‌شمار می‌رود.

تعاونی زنبورداران مهاباد در سال ۱۳۶۵ تاسیس شده و هم‌اکنون دارای بیش از ۵۰۰ عضو فعال دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.