استاندار اردبیل گفت: کارخانه سیمان اردبیل (آرتا) برای تولید سیمان مورد نیاز طرح‌ها و توسعه استان اردبیل نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از کارخانه سیمان گفت: با توجه به موقعیت استقرار این کارخانه تمام طرح‌های عمرانی استان اردبیل در کمترین زمان ممکن سیمان مورد نیاز خود را با قیمت کارخانه تامین می‌کنند که این یک نعمت بزرگی برای منطقه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه در وضعیت کمبود سیمان در بازار، این کارخانه روزانه ۴ هزار و ۲۰۰ تن سیمان تولید کرده است، افزود: گاهی مواقع مشکلات قطعی برق موانع تولید بوده که مدیریت کارخانه از موقعیت استفاده کرده و تعمیرات اساسی خود را در زمان قطعی برق انجام داده است تا در زمستان به مشکل برنخورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این کارخانه مادر در حال حاضر بصورت اسمی ۳ هزار و ۲۰۰ تن ظرفیت تولید دارد، افزود: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده در طرح توسعه‌ای کارخانه سیمان ۳۰۰ تن به ظرفیت فعلی افزوده می‌شود تا در مواقع بحرانی می‌تواند ۴ هزار و ۹۰۰ تن سیمان تولید کند.

بهنام جو با اشاره به اینکه ۳۵۰ نفر بصورت مستقیم در این کارخانه شاغل هستند بیان کرد: حدود هزارو ۸۰۰ نفر نیز بصورت غیر مستقیم از نعمت این کارخانه بزرگ بهره‌مند هستند و باید سرمایه گذاران اینگونه کارخانجات تقویت شوند.

او ادامه داد: با وجود چنین کارخانه‌ای در استان طرح‌های بزرگی مثل پل‌های جاده ها، شهرک‌های صنعتی، منطقه اقتصادی و آزاد تجاری، طرح اقدام ملی مسکن، راه آهن اردبیل_ میانه و اردبیل _پارس آباد و صد‌ها طرح عمرانی دیگر مشکل تامین سیمان نخواهند داشت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برای تامین برق سرمایه گذار به ایجاد پنل خورشیدی یا همکاری با نیروگاه‌ها را اقدام خواهد کرد، گفت: با تامین برق چنین کارخانه‌های اساسی در صورت قطعی برق تولید متوقف نخواهد شد و نیاز استان و سایر استان‌ها از این طریق تامین خواهد شد و تسهیلات لازم برای این موضوع و بحث توسعه‌ای در اختیار مالک کارخانه قرار می‌گیرد.

بهنام جو ضمن تقدیر از مدیریت این کارخانه، اظهار کرد: به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها و مسایل عمرانی استان بازار تقاضا برای کارخانه سیمان تا ۱۵ سال آینده نیز تضمین شده است و باید مردم و سرمایه گذاران را بیشتر مدنظر قرار دهند تا از تولید داخل استان در پروژه‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.