آقازاده گفت: تامین برق ۳/۵ مگاواتی آب هفتیان به صورت مناقصه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای آب استان در شهر تفرش گفت: برای تامین آب هفتیان ۳/۵ مگاوات برق نیاز است که در جلسه امروز مقرر شد این پروژه به صورت مناقصه برگزار شود و بررسی برق طرح اضطراری آب هفتیان سریعتر انجام شود.

آقازاده افزود: هم اکنون در مدت یک ماه ۴ برابر ظرفیت سالیانه شهرستان تفرش بودجه از استان مرکزی برای طرح آب تفرش گذاشته شده است و پیگیری پروژه‌های آب‌های استان باید از طریق وزارت خانه انجام شود.

او اضافه کرد: علیرغم تلاش‌ها و ضمن حفر دو چاه متاسفانه ارتفاع کاهش پیدا کرده و تنها راه اضطراری آبرسانی از چشمه آب هفتیان و روستای جفتان است.

استاندار مرکزی بیان کرد: طرح اضطراری در دهه اول مهر به بهره برداری می‌رسد که میزان آن ۳۰ لیتر برثانیه است و طرح اصلی تا اوایل ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد که میزان آن صد لیتر بر ثانیه است.

ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان هم گفت: تاکنون ۶۰ درصد طرح آبرسانی اضطراری به شهرستان تفرش انجام شده و این طرح تا اوایل مهر به بهره برداری می‌رسد.

بیاتی افزود: اعتبار طرح اصلی آب هفتیان ۹۲ میلیارد تومان است که تجهیزات مورد نیاز میلگرد، پمپ و لوله‌ها خریداری شده و این طرح اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

آنجفی مدیر کل جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: اعتبار احیای قنوات استان مرکزی در سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان بود که امسال ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تفرش اختصاص داده شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.