پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت

راه آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت ۵۷ درصدی همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره بردای می‌رسد.

او افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

مقصودی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تأمین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در ایستگاه نیز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


او، تکمیل این طرح را نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار بیان کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد این مسیر کوهستانی است که برای اجرای آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شد.

مقصودی اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد حفاری تونل‌ها انجام شده و درصد باقی مانده مربوط به تونل‌های کوچک است.

او، همچنین از طراحی سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر راه‌آهن خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح می‌باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار