راه آهن مبارکه به سفیددشت با پیشرفت ۵۷ درصدی همراه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره بردای می‌رسد.

او افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

مقصودی ادامه داد: زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تأمین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در ایستگاه نیز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


او، تکمیل این طرح را نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار بیان کرد و گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه این طرح شده و امسال ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، طول مسیر راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد این مسیر کوهستانی است که برای اجرای آن ۱۵ تونل کوچک و بزرگ به طول پنج هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شد.

مقصودی اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد حفاری تونل‌ها انجام شده و درصد باقی مانده مربوط به تونل‌های کوچک است.

او، همچنین از طراحی سه هزار و ۵۰۰ متر پل بزرگ در مسیر راه‌آهن خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ متر در قطعه اول و مابقی آن در قطعه دوم طرح می‌باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار