گوهری گفت: ۲ هزار و ۲۰ محله کم‌برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده که ۱۰۳ مورد آن مربوط به سیستان و بلوچستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور در نشست بررسی طرح توسعه و تحول مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: پنج درصد محلات کم‌برخوردار کشور در این استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش بر عهده دارند افزود: این دستگاه‌ها شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج، صندوق‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور بیان کرد: مشکلی که در طرح‌های توانمندی محلات کم‌برخوردار وجود دارد این است که دستگاه‌های اجرایی در سطح محلات با هم هماهنگی ندارند و کارهای موازی بسیاری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه و تحول مناطق کم‌برخوردار قرار شد که یک نهاد از بین کمیته امدام امام خمینی(ره)، بهزیستی، هلال‌احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گام اول کار را بر عهده گیرند و به عنوان هماهنگ‌کننده در سطح محلات اقدامات خود را انجام دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: دستورالعمل طرح توسعه و تحول مناطق کم‌برخوردار از دیروز در استان ابلاغ و با دستگاه‌های اجرایی متولی این طرح در منطقه صحبت‌هایی شده است.

ابوذر کوثری افزود: نواقصی که در بدو شروع طرح توسعه و تحول مناطق کم‌برخوردار در سیستان و بلوچستان داریم این است که هنوز نیاز به هماهنگی‌ دستگاه‌ها در سطوح ملی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا باید نسبت طرح توسعه و تحول مناطق کم‌برخوردار با طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و حاشیه شهر مشخص شود تا هدف‌گذاری خوب این طرح که عدم موازی‌کاری در محلات هدف است دچار آسیب نشود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار