معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس از اعلام نتایج و کسب مقام برتر دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان فارس در اولین جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدعلی قهرمانی معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: ایجاد تنوع در فرصت‌های تربیتی برای پاسخگویی به نیاز‌های دانش آموزان و همینطور طراحی و تدوین برنامه تعلیم و تربیت انعطاف پذیر و متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و محیطی دانش آموزان جهت شکوفایی استعداد‌های خاص و افزایش کارآمدی دانش آموزان امری ضروری است.

او افزود: هرچند علم، توسعه و پیشرفت نیاز اولیه بشر امروزی است، ولی باید دانست که علم به خودی خود، ضامن حل مسائل و مشکلات آینده‌ای که ما با آن‌ها مواجه خواهیم شد نیست.

قهرمانی گفت: اولین دوره جشنواره کشوری کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) به میزبانی استان سمنان در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ در محور‌های فعالیت بدنی با هدف کنترل وزن، عوارض و پیامد‌های چاقی، سبک زندگی فعال و سالم، تغذیه سالم و هدفمند، پیشگیری از چاقی و مدیریت وزن ویژه دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی برگزار شد.

او با بیان اینکه فیلم داستانی، عکس، پویا نمایی، نقاشی، دلنوشته (تجربه گردانی)، ایده پردازی و خلاقیت، کاریکاتور، نرم افزار و پوستر آموزشی از محور‌های این جشنواره بود، افزود: در این جشنواره تعداد ۶۲۵ اثر از سوی جامعه هدف به دبیرخانه استان ارسل شد و پس از بررسی و داوری آثار ۱۸۲ اثر به دبیرخانه کشوری (استان سمنان) ارسال و نتایج و نفرات برتر بخش‌های مختلف در سه بخش دانش آموزان، همکاران فرهنگی و والدین اعلام شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در این جشنواره دانش آموز آیدا راسخ از آموزشگاه پژمان ناحیه ۲ شیراز در بخش نرم افزار، ثمین عالم گیر از آموزشگاه هنر و اندیشه ناحیه ۱ شیراز در بخش پویا نمایی و آیدا صادق زاده مقام از آموزشگاه فرازنگان ناحیه ۲ شیراز حایز مقام برتر کشوری شدند.

قهرمانی افزود: دانش آموزان آمنه مروت از آموزشگاه امام علی (ع) ناحیه ۱ شیراز در بخش ایده پردازی، رادمهرچهره گشا از آموزشگاه یاسین ناحیه ۱ شیراز در بخش فیلم کوتاه داستانی و علی مرشدی از آموزشگاه شهید صالحی ناحیه ۱ شیراز در بخش طراحی پوستر حایز مقام برتر کشوری شدند.

او ادامه داد: در بخش فرهنگیان نیز سمانه قائدیان و ساره رضایی در بخش فیلم داستانی کوتاه و نوشین طیبی در بخش طراحی پوستر از ناحیه ۱ شیراز، فاطمه کاوه از آموزشگاه شهدای غواص فسا در بخش فیلم داستانی و فرزانه کریمی از آموزشگاه فرزانگان فسا در بخش ایده پردازی حایز مقام برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در بخش والدین نیز شهرام لطفی از ناحیه ۱ شیراز در رشته ایده پردازی و فاطمه ایزدی از پاسارگاد در رشته تجربه گردانی حایز مقام کشوری شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.