مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: در سه سال گذشته حدود یک هزار نفر در شهر جهرم تحت پوشش آموزش های نهضت سوادآموزی قرار گرفته اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیکفر مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به اهمیت مسئله سواد آموزی در جامعه، گفت: سواد آموزی دیجیتال و از راه دور شعار امسال یونسکو در روز جهانی سوادآموزی بود که این امر مهم تحت تاثیر پاندومی کرونا نامگذاری شده است.

او باسوادی را توانایی شناخت، درک، تفسیر و برقراری ارتباط دانست و بیان کرد: به طور کلی سواد زنجیره آموزشی است که توانایی رسیدن به اهداف، توسعه و شرکت در جامعه را برای یک فرد فراهم می کند.

نیکفر سواد آموزی را کسب مهارت های متعدد و متکثری دانست که توان تغییر مثبت را در زندگی افراد ایجاد می کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم با اشاره به اینکه ساختار سوادآموزی در سه دوره سواد، انتقال و تحکیم تعریف شده، تصریح کرد: عملکرد حوزه سوادآموزی شهرستان جهرم در این سه دوره مطلوب بوده است.

او ادامه داد: در سه سال گذشته تعداد ۶۵۹ نفر در دوره سواد که معادل سوم ابتدایی است جذب شده که ۵۱۸ نفر آن‌ها موفق به پایان این دوره شده اند.

نیکفر با تاکید بر فعالیت های جانبی ویژه سوادآموزان افزود: طرح نماز کلید بهشت است به منظور آموزش نماز به سوادآموزان از جمله این طرح ها بوده که شامل سایر دوره های سوادآموزی می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم اضافه کرد: طرح خواندن با خانواده و حلقه های کتابخوانی نیز که سایر دوره ای سواد آموزی را شامل می شود از دیگر طرح های ویژه سوادآموزان است.

او موضوع آموزش اتباع خارجی را از دیگر برنامه های جانبی نهضت سوادآموزی برشمرد که هدف آن آموختن ارتباط گرفتن با دیگران، و هنجارهای اجتماعی است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.