طرح نسخه‌نویسی الکترونیک ۱۰۰ درصد در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود اخلاقی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: نظام ارجاع الکترونیک پزشک خانواده علاوه‌بر صندوق روستاییان، در صندوق بیمه همگانی نیز به صورت پایلوت در استان اجرا شد.

او افزود: طرح نظام ارجاع یا سطح‌بندی خدمات در ۱۰ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت در حال اجراست و در ماه‌های آینده به کل کشور تعمیم داده می‌شود.

اخلاقی ادامه داد: در نظام ارجاع خدمات سطح‌بندی می‌شود به این صورت که در حال حاضر در دو صندوق بیمه همگانی و روستایی بر اساس قانون باید برای دریافت خدمات تخصصی سلامت از طریق نظام ارجاع اقدام شود که از این طریق به کاهش هزینه‌های سطح دو و سه خدمات سلامت منجر می‌گردد.


بیشتر بخوانید


او از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در استان خبر داد و اضافه کرد: این استان جزو پنج استان برتر کشور در طرح نسخه‌نویسی الکترونیک و توسعه خدمات دولت الکترونیک در این بخش است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری مجموع بیمه‌شدگان این نهاد را ۵۹۲ هزار و ۶۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵۹ هزار نفر بیمه شده صندوق روستاییان، ۷۵ هزار و ۴۰۰ نفر کارکنان دولت، ۴۰ هزار نفر بیمه همگانی، یک هزار و ۸۷۰ نفر بیمه ایرانیان و یک هزار و ۵۹۰ نفر بیمه‌شده سایر اقشار هستند.

اخلاقی، بیشترین بیمه شده سلامت استان را روستاییان و در شهرستان‌های لردگان و شهرکرد اعلام کرد و افزود: بیمه‌شدگان صندوق روستایی از خدمات رایگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار