رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار گفت: تعمیق روابط دو کشور بر مسائل منطقه‌ای به ویژه بر همسایگان تاثیرگذار است.

وی با اشاره به دخالت بیگانگان در تحولات منطقه با هدف ایجاد ناامنی اظهار کرد: به ما ثابت شده است که کشور‌های فرا منطقه‌ای هیچ گاه به نفع مصالح ایران و عراق تصمیم نمی‌گریند و دو کشور باید با اتکا به ظرفیت‌های خود مسائل فی مابین را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی ضمن تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی تاکید کرد: باید شرایطی مهیا شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افرادی که واکسینه شده و مشکلی ندارند امکان حضور در مراسم را پیدا کنند و ظرفیت پذیرش افزایش یابد.

مصطفى الکاظمى نخست وزیر عراق نیز در دیدار با رئیس مجلس شوراى اسلامى گفت: توسعه ارتباطات دوستانه و برادرانه فیمابین در عرصه هاى سیاسى، پارلمانى، اقتصادى و تجارى با جمهورى اسلامى ایران نزد دولت و ملت از اهمیت و اولویت فراوانى برخوردار است.

نخست وزیر عراق در دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور در منطقه و تحولات مختلف بر ارتقای روابط ایران و عراق و افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وى همچنین افزود: تعاملات و گفت‌وگوهاى مستمر میان مسئولان دو کشور در تسهیل و تقویت همکارى‌ها و رفع موانع احتمالی در مسیر توسعه مناسبات فی‌مابین تاثیر بسزایى دارد.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به مصائب مردم عراق در طول سال‌هاى زمامدارى حزب بعث تا اشغال آمریکا و همچنین حملات تروریستهاى داعش و مشکلات عدیده اقتصادى در سال‌هاى اخیر گفت: همواره قدردان کمک‌ها و حمایتهاى دولت و ملت ایران در طول سال‌هاى سختى و محنت مردم عراق هستیم و این امر رشته هاى انس بین دو کشور را مستحکم‌تر از قبل کرده است.

وى در پایان این دیدار گفت: گسترش همکارى هاى ایران و عراق در موضوعات مختلف و مورد علاقه و تسرى آن به سایر کشورهاى منطقه، نقش مهمى در توسعه، پیشرفت و آبادانى دو کشور و همسایگان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار