معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تسهیل دریافت معاینه فنی در جنوب استان ۵ مرکز معاینه فنی دیگر احداث می‌شود.

علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : بر اساس آیین نامه‌ها و قوانین، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است بنابراین در حال حاضر ۲ مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های کنارک و ایرانشهر در حوزه این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه تا قبل از این تنها مرکز معاینه فنی جنوب استان در شهرستان کنارک قرار داشت با پیگیری‌های به عمل آمده یک مرکز معاینه فنی دیگر در ایرانشهر راه اندازی شد تا رانندگان و مالکان ناوگان مجبور نباشند با طی مسافت طولانی به تنها مرکز فعال معاینه فنی در جنوب این استان در شهرستان کنارک مراجعه کنند.

قبا تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری تعداد چهار هزار و ۳۲۰ برگه معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در حوزه تحت پوشش این اداره کل صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به منظور سرمایه گذاری برای تاسیس مرکز معاینه فنی زمین به متراژ پنج هزار متر مربع با کاربری خدماتی در محدوده شهر و در حاشیه جاده مورد نیاز است بنابراین از سرمایه گذاران واجد شرایط تقاضا می‌شود در صورت تمایل درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ارائه کنند تا مراحل ساخت مراکز معاینه فنی در سراسر استان طی شود.

وی در پایان اضافه کرد: با پیگیری‌های اداره کل حمل و نقل مجوز احداث پنج مرکز دیگر از ستاد معاینه فنی سنگین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای شهر‌های بمپور، نیکشهر، چابهار، دشتیاری و راسک صادر شده است تا رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای دیگر دغدغه‌ای در این بخش نداشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار