معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از صدور چهار هزار و ۳۲۰ برگه معاینه فنی خودرو های سنگین و نیمه سنگین در حوزه تحت پوشش این اداره کل در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

 علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه بر اساس آیین نامه ها و قوانین جاری، رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه فاقد برگ معاینه فنی معتبر ممنوع است، گفت: در حال حاضر ۲ مرکز معاینه فنی در شهرستان‌های کنارک‌ و ایرانشهر در حوزه این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: رانندگان پرتلاش بخش حمل و نقل عمومی جاده ای با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی ضمن اینکه از سلامت خودروی خود مطلع می‌شوند می‌توانند کمک موثری به حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هـوا داشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل یک مرکز معاینه فنی اخیرا در شهرستان ایرانشهر راه اندازه شد تا رانندگان و مالکان ناوگان مجبور نباشند با طی مسافت طولانی به تنها مرکز فعال معاینه فنی در جنوب این استان در شهرستان کنارک مراجعه نمایند.

قبا تاکید کرد: همچنان در محدوده تحت پوشش این اداره کل با توجه به فاصله شهرها ، با پیگیری های این اداره کل مجوز احداث پنج مرکز دیگر از ستاد معاینه فنی سنگین از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای شهرهای بمپور ، نیکشهر ، چابهار ، دشتیاری و راسک صادر گردیده تا رانندگان بخش حمل و نقل عمومی جاده ای دیگر دغدغه ای در این بخش نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای سرمایه گذاری برای تاسیس مرکز معاینه فنی نیاز به زمین به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع با کاربری خدماتی در محدوده شهر و در حاشیه جاده می باشد و از سرمایه گذاران واجد شرایط تقاضا می شود در صورت تمایل درخواست خود را به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان ارائه نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار