خدمتی گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون به ٤٦ درصد جمعیت هدف چابهار واکسن کرونا تزریق شده است.

عبدالرسول خدمتی رییس مرکز بهداشت چابهار در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  ضمن بیان این نکته که تزریق واکسن کرونا در چابهار افزایش یافته است، اظهار داشت: شش مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان چابهار پیش‌بینی شده است و طبق آمارها و موجودی واکسن، روزانه نزدیک به ٨٠٠ تا یکهزار واکسن تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موج جدید در حالی شهرستان چابهار را در بر گرفت که گونه کرونا دلتا حوزه جنوب شرق استان به ویژه شهرستان چابهار را کاملا درگیر کرده بود، خاطرنشان کرد: علائم این گونه جدید مانند سرما خوردگی شامل سردرد و آبریزش بینی است که ‌پس از ۴۸ ساعت تشدید می‌شود که باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

خدمتی گفت: امیدواریم تمامی افراد در سنین مختلف به دلیل شیوع کرونا دلتا واکسینه شوند، چون کرونا جهش یافته جدید سن و سال نمی‌شناسد و حتی نوزادان را نیز مبتلا و به کام مرگ می‌کشاند.

وی گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تصمیمات کشوری بستگی دارد و امیدواریم سرعت واکسیناسیون بالا برود و کسب و کارها رونق بیشتری گرفته و مدارس و دانشگاه‌ها نیز بازگشایی شوند.وی گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تصمیمات کشوری بستگی دارد و امیدواریم سرعت واکسیناسیون بالا برود و کسب و کارها رونق بیشتری گرفته و مدارس و دانشگاه‌ها نیز بازگشایی شوند.

رییس مرکز بهداشت چابهار ادامه داد: قشرهای مختلف مردم برای مراعات حال یکدیگر از تجمع غیرضروری، شرکت در مراسم عروسی و عزا و رفت و آمدها خودداری کنند تا سلامت عزیزان خود را تضمین و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری شود.

خدمتی افزود: بیشترین سختگیری و محدودیت‌ها در تعطیلی بازار، تعطیلی نمازهای جمعه و جلسات و تجمعات غیرضروری بوده که به نحو مطلوب در چابهار انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.