مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت نامطلوب ذخایر خونی استان نیازمند مشارکت و همکاری مردم عزیز برای مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان و اهدای خون است.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: از ابتدای امسال  تا پایان مردادماه ۲۷ هزارو ۷۰۲ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کرده ا.

 وی گفت:  ۲۲ هزار و ۲۷۱ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان یکهزار و ۶۶۷ نفر زن و ۲ هزار و ۶۰۴ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این میزان حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تامین کرده است، افزود: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی استان ۱۵ هزارو ۴۸۰ واحد است.

وی بیان کرد: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای امسال تاکنون ۷۷ هزار و ۴۰۳ واحد خون و فرآورده‌ها، ۵۷ هزار و ۵۵۲ واحد گلبول قرمز، هفت هزارو ۴۲۵ پلاکت و ۱۰ هزارو ۷۱۲ فرآورده‌های پلاسمایی بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، گفت: از ابتدای سال تا پایان مردادماه ۲۲ هزارو ۴۸۱ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهر‌های سمنان، بجنورد، بیرجند، دامغان، شاهرود و ... دریافت شده است.

وی افزود: بیش از سه هزار و ۲۵۳ نفر بیمار تالاسمی موجود سیستان و بلوچستان ۵۷ درصد خون‌های اهدایی را مصرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به بحران کرونا و کاهش مراجعات میزان ذخایر خونی استان کاهش یافته است.

وی گفت: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اهداء خون ، انتقال خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار