استاندار خراسان جنوبی:

اولویت بندی برنامه ها، نتیجه سفرهای استانی است/ پیگیری وضعیت راه آهن و دوبانده سازی جاده ها در سفر رئیس جمهور

ملانوری گفت: انجام سفرهای استانی باعث می شود تا بدون واسطه حرف ها به گوش رئیس جمهور برسد و اولویت بندی برنامه ها انجام شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  ملانوری استاندار خراسان جنوبی در گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران حاضر شد و به تشریح نتایج سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی پرداخت.

او در این گفتگو گفت: خراسان جنوبی سومین استانی بود که به عنوان مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور انتخاب شد و بابت این سفر از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تشکر می کنم.


بیشتر بخوانید


ملانوری بیان کرد: این سفر با امنیت کامل برگزار شد و تشریفات گذشته وجود نداشت که باعث بهتر برگزار شدن برنامه ها شد و وزرا نیز برنامه های خود را به بهترین شکل در استان انجام دادند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سفرهای استانی برکات زیادی دارد زیرا شنیدن مسائل استان توسط رئیس جمهور از زبان مردم و مسئولین، اولویت بندی انجام می شود و نتیجه های بهتری به دست می آید.

او ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که در استان شکل گرفته و مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت، ستاد توسعه خاوران است که به گفته حجت الاسلام و المسلمین رئیسی این اقدام یک کار مبارک است و باید توسعه پیدا کند.

از تأکید رئیس جمهور تا پیشرفت ۳۰ درصدی انتقال آب

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص طرح انتقال آب به خراسان جنوبی گفت: تاکنون انتقال آب به خراسان جنوبی از خلیج فارس پیشرفت ۳۰ درصدی داشته است.

او افزود: گزارش های ماهیانه از سوی مدیر اجرایی پروژه دریافت می شود تا بتوان زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

ملانوری اظهار کرد: اجرای این پروژه که در سفر رئیس جمهور به استان مورد تأکید قرار گرفت، باعث تأمین آب حوزه صنعت و معدن می شود تا آب مصرفی حال حاضر در این حوزه ها به بخش کشاورزی برگردد.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص وضعیت معدن های شهرستان طبس و مصوبات سفر رئیس جمهور در این حوزه بیان کرد: رئیس جمهور در این سفر در محل معدن زغال سنگ پروده طبس حضور یافت و مشکلات این حوزه بیان شد.

او گفت: در منطقه طبس ۷۶ درصد زغال سنگ کشور را داریم و شناخت و پشتیبانی از آن به توسعه کشور کمک می کند؛ در صورتی که پشتیبانی ها انجام شود می توان تولید این معدن را دو برابر کرد و در حال حاضر نیز ۵ هزار نفر در معادن زغال سنگ فعالیت دارند.

تحول نظام پیمانکاری به نفع کارگر/ بررسی مشکلات از کشاورزی گرفته تا معدن 

ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از تصمیمات گرفته شده، توسعه معادن زغال سنگ تا جایی که نیاز کشور را تأمین کند بوده و طبق دستور رئیس جمهور باید نظام پیمانکاری اصلاح شود تا به نفع کارگر باشد.

او افزود: در شهرستان بیرجند نیز دیدار مردمی برگزار شد و مشکلات مردم بی واسطه به رئیس جمهور رسید.

ملانوری عنوان کرد: در جلسه ای که با نمایندگان اقشار مختلف برگزار شد، مشکلات عنوان شد و در جلسه ای که به منظور جمع بندی برگزار شد، مسائل مختلف مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برخی موضوعات مطرح شده بیان کرد: راه آهن، مسکن، خشکسالی، کشاورزی، تأمین آب، معادن و جذب سرمایه گذاران از جمله موارد مطرح شده بود.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در خصوص باندهای دوم جاده های استان گفت: باید برنامه هایی انجام شود که مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و محورهای اصلی استان به وضعیت استاندارد برسند.

او افزود: راه آهن یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در سفر رئیس جمهور بود که قطعه چابهار تا زاهدان و مشهد تا بیرجند در حال انجام است و قطعه بیرجند تا چابهار و بیرجند تا یونسی در قالب یک کنسرسیوم انجام می شود.

ملانوری تصریح کرد: تأمین اعتبار این پروژه قرار است از طریق یک کنسرسیوم انجام شود و نیاز است تا دولت دستور بدهد که بانک ها پای کار بیایند که این دستور این کار از جانب رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی داده شد.

نهضت گلخانه ای، واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال، تأمین نهاده های دامی، احداث کارخانه های فرآوری شیر و لبنیات، بازارچه های مرزی و فعال کردن گذرگاه ها از دیگر مباحث مطرح شده در گفتگوی ویژه خبری بود که در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مطرح شده بود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار