حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اجازه واردات کالاهایی که بر تولید کشور اثر می گذارند را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای خراسان جنوبی گفت: اجازه نخواهیم داد واردات کالاهایی که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می دهند، ادامه داشته باشد و جلوی آن گرفته خواهد شد.

او افزود: تبیین اوضاع اقتصادی کشور با همت نخبگان و اقتصاددانان جزو ضرورت های امروز است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: به اتفاق همکاران نیروی خود را بسیج کرده ایم تا بتوانیم شرایط جدیدی را در کشور رقم بزنیم.


بیشتر بخوانید


رئیس جمهور عنوان کرد: علی رغم مشکلات موجود آینده کشور را روشن می بینم و با لطف خداوند می توانیم تغییراتی را در اوضاع کشور ایجاد کنیم.

او ادامه داد: اقدام و عمل برای مردم امید آفرین است و سازمان ها باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: امیدواری مردم، مشارکت را به دنبال دارد و مشارکت نیز باعث شکل گیری سرمایه اجتماعی فعال می شود.

لزوم توجه به ظرفیت های معدنی خراسان جنوبی/ ستاد احیای قنوات تشکیل شود

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور گفت: سنگ در این استان می تواند حرف اول را بزند و باید در معادن کارهای مهمی انجام شود.

او افزود: در صورتی که زیرساخت های معادن به کار گرفته شود، تولید و اشتغال در این حوزه چند برابر خواهد شد و می توان به توسعه رسید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار کرد: مشکل آب از جمله مشکلات مهم خراسان جنوبی است که انتقال آب از دریای عمان، استفاده از آب های ژرف و تشکیل ستاد احیای قنوات از جمله مهمترین راهکارهای مدیریت این مشکل است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با انجام یک کار همگانی و تأمین اعتبار، ستاد احیای قنوات را در خراسان جنوبی تشکیل داد و این امر جزو ضروریات است.

فشار مالیاتی از روی واحدهای تولیدی برداشته شود

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید فشار مالیاتی از روی واحدهای تولیدی برداشته شود و در صورتی که مهلتی برای انجام امور مورد نیاز خود می خواهند، باید به آن ها داده شود.

او افزود: باید به فعالیت های تولیدی مولد، امکانات و مشوق های مالیاتی داده شود و ساز و کاری برای داخلی سازی تولیدات و افزایش آن ها ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص نهاده های دامی و مشکلات دامداران نیز عنوان کرد: بررسی هایی انجام شده است تا از طریق آن مشخص شود که میزان آورده ارز توجیهی به سفره مردم چقدر بوده است.

رئیس جمهور بیان کرد: بخشی از ارز ترجیحی ارائه شده به حوزه دامداران به جیب دلالان رفته و بر سر سفره مردم نیامده است و هم اکنون بررسی هایی برای حل مشکلات در حال انجام است.

او گفت: حتما با نگاه عدالتی برای تأمین نهاده های دامی اقدام خواهد شد و کارگروه هایی برای رفع مشکلات تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۹:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
سلام وقتی مسیری نا هموار و نامشخص در پیش است . لازم است تغییر مسیر دهیم هر چند مسافتی را طی کرده باشیم . ( جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت است ) لذا باید اقتصاد لیبرالی به اقتصاد اسلامی تغییر کند . باید رانت ، دلالی ، قاچاق و... حذف و با تجمیع کنندگان مسکن ، مغازه ، زمین های مسکونی که تفکر صهیونیستی برای فشار حداکثری بر اقشار ضعیف و متوسط است برخورد بازدارنده انجام شود . اگر خبر نگاران جوان خود را سرباز انقلاب بدانند و پیام اینجانب را به گوش شما برسانند . بنده طرحی دارم که می تواند زمینه ساز عدالت اقتصادی و اجتماعی شود و کمتر از 4 ماه اقتصاد لیبرالی را به اقتصاد اسلامی بدون رانت و اختلاس و دلالی تغییر دهد . همچنین زمینه جهش تولید و اشتغال پایدار را فراهم نماید . مهندس گودرزی