رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با دریافت محموله‌های جدید واکسن و استقبال گسترده مردم، تا روز ۲۰ شهریور بیش از ۱۰۱ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا، مجموع دقیق تعداد واکسن‌های تزریق شده در شهرستان فسا را ۱۰۱ هزار و ۶۲۳ دوز اعلام کرد و گفت: تعداد ۶۸ هزار و ۸۶۸ نفر از شهروندان فسا دوز اول و ۳۲ هزار و ۸۵۵ نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولین واکسن در دسترس، بهترین واکسن محسوب می‌شود، ادامه داد: واکسیناسیون عمومی تاثیر زیادی در ممانعت از ابتلا به بیماری شدید و کاهش مرگ و میر و بستری بیماران در بیمارستان دارد.

خالقی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در شهرستان فسا گفت: از اول تا بیستم شهریورماه، ۴۲ هزار و ۶۵۷ دوز واکسن تزریق شده که ۲۵ هزار و ۲۹۸ دوز آن نوبت اول و ۱۷ هزار و ۳۵۹ دوز آن نوبت دوم بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به استقبال چشمگیر گروه‌های هدف در این شهرستان از واکسیناسیون کرونا و همچنین برای دسترسی بیشتر و راحت‌تر و رعایت بهتر دستورالعمل های بهداشتی، ۲۶ مرکز و پایگاه برای واکسیناسیون گروه‌های هدف در روز‌های کاری در شهر، بخش‌های تابعه و روستا‌ها راه اندازی شده است.

او واکسیناسیون عمومی و رعایت اصول بهداشتی را بهترین راه مقابله با همه گیری کووید ۱۹ دانست و گفت: افراد واکسینه شده هم باید شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شست و شوی دست‌ها و ... را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا از عموم مردم برای مشارکت هر چه بیشتر در واکسیناسیون خود و عزیزانشان بر علیه بیماری کرونا دعوت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار