مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در نیمه نخست شهریورماه امسال ۲۶ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به کرونای دلتا جان باختند.

صادق مهدوی‌نیا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از فوت ۲۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونای دلتا در نیمه اول شهریورماه در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار متوفیان شهرستان فسا از ابتدای شیوع ویروس کرونا به ۳۳۴ نفر رسید.

او از کاهش سن فوت شدگان نسبت به موج‌های قبلی شیوع این بیماری خبر داد و افزود: آمار و ارقام حکایت از افزایش مبتلایان و مرگ و میر همشهریان و افزایش در بیماران بستری بدحال و شیوع ویروس جهش یافته دلتا در شهرستان دارد.

مهدوی نیا تعداد کل موارد مثبت تا به امروز را ۲۰ هزار و ۱۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد کل بیماران بهبود یافته ۱۹ هزار و ۵۶۱ نفر بوده است.

مهدوی نیا از شناسایی ۲۰۶ بیمار جدید طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: افزایش سرعت واکسیناسیون در شهریورماه بسیار چشمگیر بوده است و طبق آمار در نیمه اول این ماه، ۹۵۸۲ نفر از همشهریان دوز اول واکسن و ۱۲۷۸۹ نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و در مجموع ۲۲۳۷۱ دوز واکسن تزریق شده است.

مهدوی با تاکید بر جدی گرفتن واکسیناسیون، اعلام کرد که هم‌اینک شهرستان فسا در وضعیت قرمز و خیلی پرخطر قرار دارد و بهتر شدن وضعیت به رعایت اصول بهداشتی و کاهش نیافتن حساسیت مردم، مسئولان و افزایش نظارت‌ها و رعایت‌ها بستگی دارد.

او از مردم خواست تا از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دستها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل‌های دستورالعمل‌ها مورد تاکید است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار