زینی وند گفت: مسائل در کرمان باید ریز بینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان در پیامی ۲۱ شهریورماه، روز ملی سینما را گرامیداشت و گفت: مسائل در استان کرمان باید ریز بینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند. متن این پیام به شرح زیر است: 

 به نام خدا

در عصر حاضر، رسانه‌های جمعی، به ویژه رسانه‌های تصویری از برجسته‌ترین کانال‌های انتقال، احیا، تقویت و آفرینش ارزش‌ها شمرده می‌شوند و سینما به عنوان یک رسانه مهم، ابزاری فرهنگی برای افزایش سطح آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی شناخته می‌شود و در جهت نشر و گسترش فرهنگ، نقشی کلیدی ایفا می‌کند.

سینما به عنوان یک سرمایه اجتماعی ماندگار، بهترین و اثر گذارترین ابزاری است که می‌تواند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن و اقتصاد یک جامعه را نشان دهد و فرهنگ‌ها را بهم پیوند زند.

با توجه به سوابق درخشان سینماگران استان کرمان، ظرفیت‌های فراوان برای تولیدات سینمایی، تاریخ کهن این سرزمین، پیشینه مقاومت، ایثار و حماسه آفرینی، زیبایی‌های استان از شمال تا جنوب و منابع خدادادی و صنعتی استان کرمان، از هنرمندان و فعالان عرصه سینما در استان می‌خواهم به عنوان زبان گویای فرهنگ و هنر این مرز وبوم با همدلی، مشارکت، رقابت سازنده و تصویرسازی مناسب از استان کرمان و ظرفیت‌های آن در برجسته سازی و بیان ظرفیت‌های استان کرمان و بازتاب فرهنگ و آداب و رسوم مردم نجیب این خطه آن گونه که شایسته نام پرآوازه آن است همت گمارند تا شاهد اعتلای روزافزون استان کرمان و اتفاقاتی نو و تحول آفرین در سینمای کشور با مشارکت موثر هنرمندان کرمانی باشیم. مسائل در این استان باید ریزبینانه دیده شوند و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در آثار خود لحاظ کنند.

سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت نیز به عنوان پرثمرترین ژانر سینمای پس از انقلاب، توانسته جریان مهمی برای نمایش حماسه سازی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کند و بدون شک هنرمندان استان کرمان به عنوان پایتخت مقاومت، وظیفه‌ای خطیرتر در جریان سازی موفق سینمای مقاومت دارند.

اینجانب با گرامیداشت یاد سینماگران فقید و صاحب اندیشه، ۲۱ شهریورماه، فرارسیدن روز ملی سینما را به تمامی برنامه ریزان و تلاشگران صدیق و فرهیخته وادی هنر هفتم، خاصه هنرمندان خلاق و متعهد در استان هنرمندپرور کرمان تبریک عرض می‌کنم و با آرزوی تندرستی و عزت برای این عزیزان، امیدوارم تمامی هنرمندان تلاشگر کرمانی عرصه سینما، همواره در جشنواره‌های ملی و بین المللی خوش بدرخشند و با کسب عناوین ارزشمند، مایه مباهات فرهنگ و هنر این دیار کهن و اسطوره ساز باشند.

علی زینی وند
استاندارکرمان

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار