سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی گفت: بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی، سهم مجموعه های تولیدی و صنعتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزاعی سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی در مصاحبه با برنامه خراسان آینده سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: با وجود مجموعه‌های تولیدی و صنعتی فولادی، سیمانی، کاشی و سرامیک، مس و طلا و برخی فرآوری‌های سنگ‌های معدنی، صنایع معدنی بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی استان را دارا هستند.

او با اشاره اینکه خراسان رضوی یکی از قطب‌های معدنی کشور می‌باشد، افزود: بیش از ۱.۳ سنگ آهن کشور از خراسان رضوی و به‌ویژه از منطقه سنگان خواف یا به عبارتی عسلویه شرق کشوراست.

سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی با اشاره به رویکرد وزارت صمت در جلوگیری از خام فروشی موادمعدنی ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد که دارای ارزش افزوده بالایی نیز می‌باشد از جمله مواردی است که در استان به عنوان یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری دنبال شده است.

خراعی بیان کرد: هم اکنون ۵۵۰۰ واحد صنعتی با بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان و ۲۰۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در خراسان رضوی فعالیت دارند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: استان در اغلب گروه‌های صنعتی به‌ویژه صنایع معدنی، خودرو و قطعه سازی، غذایی و برق و الکترونیک در جایگاه برتر کشوری است.

سرپرست سازمان صمت خراسان رضوی تاکید کرد: با همراهی خوب تشکل‌های مذکور علاوه بر پیگیری مشکلات فرا روی، با استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، برون سپاری مجوز تاسیس صنعتی، در زمینه‌های اجتماعی از جمله واکسیناسیون کارکنان واحد‌های تولیدی نیز همکاری صمیمانه‌ای داشته اند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.