رسوایی فیسبوک به دلیل ارائه اطلاعات نادرست

فیسبوک به دلیل ارائه اطلاعات غلط به محققان عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، محققانی که به اطلاعات غلط داده‌هایی که فیسبوک در اختیار آن‌ها گذاشته تکیه کرده اند، ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها کار خود را از دست بدهند. به گفته نیویورک تایمز، این شبکه اجتماعی به آن‌ها اطلاعات ناقصی درباره نحوه تعامل کاربران با پست‌ها و پیوند‌های وب سایت داده است.

شرکت فیسبوک در دو سال گذشته به دانشگاهیان دسترسی به داده‌ها را داده است تا گسترش اطلاعات غلط در پلتفرم خود را ردیابی کند. این امر به محققان وعده شفافیت و دسترسی به همه تعاملات کاربران را می‌دهد، اما طبق اطلاعات موجود، اطلاعاتی که این شرکت به آن‌ها داده است فقط شامل تعاملات حدود نیمی از کاربران خود در ایالات متحده آمریکا است.

عذرخواهی فیسبوک از محققان

فیسبوک در قالب ایمیلی به محققان تایمز، به خاطر "ناراحتی که ممکن است ایجاد کرده باشد" عذرخواهی کرد. این شرکت همچنین به آن‌ها گفت که این مشکل را برطرف می‌کند، اما به دلیل حجم زیاد داده‌هایی که باید پردازش کند، ممکن است هفته‌ها طول بکشد. فیسبوک به محققان گفت که داده‌هایی که برای کاربران خارج از ایالات متحده دریافت کرده اند، نادرست است.

رسوایی فیسبوک به دلیل ارائه اطلاعات غلط

ماویس جونز سخنگوی فیسبوک، عدم صحت اطلاعات را ناشی از "خطای فنی" دانست که ظاهراً این شرکت "به سرعت در حال رفع آن است". همانطور که تایمز اشاره می‌کند، فابیو گیگلیتو دانشیار دانشگاه اوربینو بود که اولین بار این نادرستی را کشف کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.