نشست اضطراری جو بایدن با مدیران اپل، آمازون و مایکروسافت

مدیر عاملان ۳ شرکت بزرگ دنیای فناوری قرار است به دعوت جو بایدن و با حضور در کاخ سفید در مورد بهبود امنیت سایبری برای جلوگیری از حملات باج افزار‌ها گفتگو کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از theverge، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد چهارشنبه جلسه‌ای را در مورد نحوه بهبود امنیت شرکت‌ها در برابر حملات سایبری، نقض‌های امنیتی و حملات باج افزار‌ها برگزار کند و قرار است این جلسه با حضور رئیس سه شرکت بزرگ فناوری دنیا یعنی تیم کوک، مدیرعامل اپل، ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت و اندی جسی مدیرعامل آمازون برگزار شود.

حملات سایبری

موضوع جلسه بایدن و شرکت‌های بزرگ فناوری

البته به گزارش بلومبرگ، شرکت های دیگری مثل گوگل، IBM، JPMorgan Chase و شرکت انرژی Southern Company نیز جهت شرکت در این نشست دعوت شده اند و مدیرعامل شرکت جنوبی تام فنینگ نیز قرار است در آن شرکت کند، در حالی که دقیقاً مشخص نیست رئیس جمهور ایالات متحده و حاضرین در این جلسه قصد دارند در مورد چه چیزی بحث کنند، مطمئناً در مورد حوادثی مانند هک گسترده Solarwinds، حمله باج افزار Kaseya یا خاموش شدن خط لوله مستعمرات ناشی از حمله سایبری، صحبت‌های زیادی مطرح خواهد شد.

غول های فناوری دنیا

این در حالی است که مدیر عاملان غول‌های فناوری جهان نظیر اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، IBM، JPMorgan و شرکت جنوبی تام فنینگ همگی از اظهارنظر در مورد ادعای بلومبرگ خودداری کرده اند و کاخ سفید نیز به درخواست‌های رسانه‌ها جهت اطلاع رسانی این نشست محرمانه پاسخی نداده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آمریکا و شرکت‌های مطرح حوزه فناوری چه راهکار‌هایی را برای بهبود زیرساخت‌های امنیتی در جهت مقابله با هکر‌های ناشناس و حملات باج افزار‌ها ارائه خواهند کرد.

شرکت های اپل، آمازون و مایکروسافت


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.