مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری در بوستان‌ها و فضا‌های سبز کلانشهر مشهد ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی اکبر انتظام مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان‌های شهری همواره یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌ها در کلان‌شهر‌ها هستند که اقشار مختلف جامعه در هر سن و سالی، با حضور در این فضا‌های مفرح، در بیشتر اوقات علاوه بر استفاده از طبیعت این بوستان ها، نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی نیز اقدام می‌کنند.

او افزود: در سال‌های اخیر دوچرخه‌سواری به یکی از فعالیت‌های پرطرفدار شهروندان تبدیل شده و بررسی‌ها حاکی از آن است که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شرایط ایمن‌تر بوستان‌های شهری نسبت به معابر و مسیر‌های ویژه دوچرخه در حاشیه خیابان ها، ترجیح می‌دهند به همراه فرزندانشان در محیط‌های ایمن و کنترل شده بوستان‌ها دوچرخه سواری کنند.


بیشتر بخوانید



مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از ۴۹ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در بوستان‌های سطح شهر احداث شده و بیشتر میزان مسیر دوچرخه سواری، به ترتیب در مناطق ۷، ۹، ۶ و ۳ ایجاد شده است.

انتظام بیان کرد: لزوم توجه به نیاز‌های ورزشی بانوان در بوستان‌های شهری و بوستان‌های اختصاصی بانوان نیز باعث شده تا در مجموع در مناطق ۱۳ گانه شهری، بیش از ۸ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری اختصاصی بانوان احداث شود که در این میان مناطق۷،۵،۱۱ به ترتیب دارای بیشترین مسیر دوچرخه سواری ویژه بانوان هستند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.