برگزاری اولین رقابت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در خراسان رضوی

نایب‌رئیس بانوان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: اولین رقابت‌های دوچرخه‌سواری بانوان، ۲۷ شهریورماه در محل پیست مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه مشهد برگزار می شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهناز احتشام نایب‌رئیس بانوان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی گفت: مسابقات دوچرخه‌سواری بانوان روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه در محل پیست مجموعه‌ورزشی ثامن‌الائمه مشهد برگزار می شود و با حامی مالی که این رقابت‌ها دارد، قول اهدای جوایز نیز به برترین‌ها داده شده است.
 
او با اشاره به شکسته‌شدن طلسم برگزاری مسابقات پس از ماه‌ها، افزود: آخرین رقابت برگزار‌شده به پاییز سال گذشته برمی‌ شود. باید از بهار مسابقات از سر گرفته می‌شد، اما از‌سوی اداره کل ورزش و جوانان، مجوز آن صادر نشد و در ادامه برخی ممنوعیت‌ها نیز شکل گرفت.
 
 نایب‌رئیس بانوان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی ادامه داد: ممنوعیتی که در طرقبه‌و‌شاندیز اعمال شده است، ورزشکاران را مجبور می‌کند برای حضور در مسابقه و پیست ثامن دوچرخه‌های خود را با ماشین بیاورند، در‌حالی‌که پیش‌ از‌ این دوچرخه‌سواران تا پیست رکاب می‌زدند و حالا دیگر این اجازه را ندارند.

احتشام بیان کرد: شرایط برای برگزاری مسابقات مهیا شده است و در روز پنجشنبه برای همه‌نوع دوچرخه، مسابقه خواهیم داشت. بهترین زمان برای محک‌زدن خود پس از مدت‌ها تمرین است. ماده‌های ۲۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر کورسی در پیست برگزار خواهد شد و مسابقات کوهستان در پیست موتورسواری مجموعه ثامن در مسیر‌های ۳ کیلومتر و ۲ کیلومتر برای رده‌های سنی بزرگ‌سالان و جوانان پیگیری می‌شود. دوچرخه‌سواران باید از ساعت‌۱۴ در محل پیست حاضر شوند و پس از ثبت‌نام و تست‌گیری از ساعت‌۱۳ رقابت‌ها آغاز می‌شوند.
بیشتربخوانید

 
او تصریح کرد: این رقابت‌ها اسپانسر دارد که محصولاتی با مصارف بهداشتی تولید می‌کنند. قرار است علاوه بر لوح و مدال، جوایزی از‌سوی حامی مالی اهدا شود.

فرصت رقابت برای همه دوچرخه‌سواران

نایب‌رئیس بانوان هیئت دوچرخه‌سواری خراسان رضوی تاکید کرد: همه بانوان با هر دوچرخه‌ای که در اختیار دارند، می‌توانند در مسابقه شرکت کنند؛ حتی دوچرخه‌های جاده را می‌توان در پیست استفاده کرد. دوچرخه‌های کوهستان به‌دلیل نیروی گریز‌ از‌ مرکزی که وجود دارد، فقط می‌توانند در پیست کوهستان شرکت کنند. پیش‌بینی درباره مشارکت دوچرخه‌سواران از این مسابقات، استقبال زیاد بانوان است. بهترین فرصت برای جمع‌شدن خانواده دوچرخه‌سواری بانوان است. تماس‌های زیادی از شهرستان‌ها داشته‌ایم که تمایل داشتند در مسابقه شرکت کنند. ورزشکارانی که تیم نداشته باشند، در همان روز مسابقه تیم تشکیل خواهیم داد تا بتوانند در رقابت شرکت کنند.

احتشام با بیان اینکه از‌این‌پس برنامه‌های زیادی برای بانوان دوچرخه‌سوار در پیش است، اظهار کرد: باید این وقفه به‌وجود‌آمده را جبران کنیم. هفته گذشته مسابقات کوهستان مردان در پارک خورشید برگزار شد که از کیفیت خوبی برخوردار بود. در تلاش هستیم در چنین‌فضایی مسابقات بانوان را نیز برگزار کنیم. جلسات زیادی در حال برگزاری است تا یک فضای خوب و حرفه‌ای برای دوچرخه‌سواران کوهستان مهیا کنیم؛ فضایی که محصور شده باشد و بتوانیم ورودی‌ها را ببندیم و مشکلی برای برگزاری رقابت‌ها نباشد.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.