وزارت دفاع ژاپن مدعی شد که زیردریایی مشکوک چینی در نزدیکی آب‌های سرزمینی این کشور دیده شده است.

به گزارش گروه بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع ژاپن امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد که یک زیردریایی که تصور می‌شود متعلق به چین باشد، در میان تنش‌ها در اقیانوس آرام، در آب‌های نزدیک جزایر جنوبی این کشور مشاهده شد.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی دریایی ژاپن صبح روز جمعه نیز یک کشتی غرق شده را در شمال غربی و در خارج از آب‌های سرزمینی در نزدیکی جزیره آمامی اوشیما، بخشی از استان کاگوشیما، مشاهده کرد. این در حالی است که یک ناوشکن چینی نیز در مجاورت آن مشاهده می‌شد.

در اعلامیه روز شنبه آمده است که نیروی دفاع دریایی ژاپن شناور‌ها را در یک منطقه همجوار، خارج از آب‌های سرزمینی که در آن کشتی‌ها باید خود را شناسایی کنند، شناسایی کرده است. با این حال، نوبو کیشی، وزیر دفاع به کارکنان خود دستور داد اطلاعات را جمع آوری کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وزارت دفاع ژاپن، این زیردریایی به سمت غرب در اقیانوس تا نزدیکی جزیره یوکوآته به مسیر خود ادامه داد. مقامات سفارت چین در روز یکشنبه درباره این موضع اظهار نظری نکردند.

در سال ۲۰۲۰، ژاپن ۲۴ مورد از نقض قوانین مرز‌های دریایی از سوی کشتی‌های چینی و ۳۳۳ مورد ورود کشتی‌های چینی به منطقه  را ثبت کرده است. 

چین و ژاپن مدت هاست که بر سر این جزایر اختلاف دارند. توکیو اظهار داشت که از سال ۱۸۹۵ بر آن‌ها حاکمیت داشته است و پکن ادعا می‌کند که این جزایر به عنوان قلمرو چین در نقشه‌های ژاپن مشخص شده است. پس از جنگ جهانی دوم، این جزایر توسط آمریکا کنترل و در سال ۱۹۷۲ به ژاپن تحویل داده شد. چین معتقد است که ژاپن به صورت غیر قانونی حاکمیت آن‌ها را به دست گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار