هواپیماهای شکاری نیروی هوایی ژاپن هواپیماهای توپولوف و سوخوی روسیه را بر فراز دریای ژاپن اسکورت کردند.

اسکورت جنگنده‌های روسیه از سوی نیروهای هوایی ژاپنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن روز یکشنبه اعلام کرد هواپیماهای شکاری نیروهای دفاع از خود این کشور هواپیماهای توپولوف و سوخوی روسیه را بر فراز دریای ژاپن اسکورت کردند.

بر این اساس، وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد فرماندهی نیروهای ژاپنی روز شنبه چهار فروند هواپیمای شکاری را برای اسکورت دو هواپیمای جنگی ضد زیردریایی توپولوف تی یو 142 و یک بمب‌افکن سوخو 24 که بر فراز دریای ژاپن پرواز می‌کردند، اعزام کرد.

به گفته ستاد مشترک نیروهای ژاپن، هواپیماهای توپولوف تی یو 142 به جزیره هوکایدو نزدیک شدند و در ساحل غربی آن در جهت جنوب تغییر مسیر دادند و سپس به دور این مجمع الجزایر چرخیدند و هواپیمای سوخو 24 نیز به نوبه خود به پروازی نه چندان دور از حریم هوایی ژاپن در نزدیکی جزیره هنشو مبادرت کرد.

وزارت دفاع روسیه درباره این خبر اظهار نظر نکرده است. در زمستان گذشته نیز هواپیماهای شکاری نیروی هوایی ژاپن به هواپیماهای راهبردی توپولوف تی یو 95 ام اس روسیه که در حال ماموریت گشت‌زنی بر فراز دریای ژاپن و چین شرقی بودند، نزدیک شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار