استاندار خراسان شمالی گفت:با اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزون بر ۳۷۰ هزار دُز واکسن به استان خراسان شمالی تحویل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که برگرفته از نظرات و پیشنهادات کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد این ستاد است باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین در بحث واکسیناسیون باشد.

 شجاعی افزود: بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات مثبت انجام شده در خراسان شمالی موجب شیب تند نزولی تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران شده است.


بیشتر بخوانید


او با قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و پای کار بودن تمامی اجزای حاکمیت نظام و رسانه‌ها در بحث مدیریت بیماری کرونا، گفت: نسبت به میانگین کشوری نسبت تعداد فوتی‌های به تعداد مبتلایان استان پایین‌تر است، اما فوت حتی یک نفر از شهروندان قابل قبول نیست و باید با کار جمعی بیشتر این دغدغه را مدیریت کنیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین مبنی بر تحویل افزون بر ۳۷۰ هزار دُز واکسن به استان، افزود: از این تعداد بالغ بر ۳۴۰ هزار دُز تزریق شده است و مابقی در نوبت تزریق هستند.

او  گفت: سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است و بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین آمادگی لازم برای افزایش ۳ برابری جهت تزریق روزانه وجود دارد.

شجاعی عنوان کرد: به ۱۵۰ نفر سهمیه اعزامی استان به مراسم اربعین واکسن تزریق شده است و در صورت افزایش این سهمیه واکسن به افراد جدید تزریق خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی طرح عدم ارائه خدمات اجتماعی به افراد واکسن نزده را طرحی منطقی دانست و گفت: برخی افراد در استان برای تزریق دُز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند که باید لیست این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین جمع بندی و به فرمانداران جهت ایجاد تمهیدات لازم ارائه شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.