کمتر از دو هفته دیگر مدارس فعالیت خود را آغاز می کنند اما معلمان، اولیاء و دانش آموزان بر سر دوراهی آموزش مجازی یا حضوری مانده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کم کم صدای پای مهر به گوش می‌رسد و دانش آموزان کمتر از دو هفته دیگر سال تحصیلی جدید را در پایه‌های مختلف تحصیلی آغاز می‌کنند.

شرایط تحصیلی دو سال تحصیلی گذشته که به خاطر کرونا حاکم بود، باعث شد تا بسیاری از دانش آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد آموزش‌های تحصیلی را فرا بگیرند.

اما امسال با شنیده شدن زمزمه‌هایی از بازگشایی مدارس به صورت حضوری، سری زدیم به چند مدرسه در سطح شهر تا اوضاع مراکز آموزشی را برای فصل بازگشایی بررسی کنیم.

کلاس های حضوری را بیشتر دوست داریم

یکی از دانش آموزان بیرجندی می‌گوید: در مدتی که کرونا باعث شده بود که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود، دانش آموزان با سختی‌هایی مواجه بودند.

او ادامه می‌دهد: یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی از دانش آموزان به آن دچار بودند، عدم فهم کامل دروس بود که این امر برای دانش آموزان ابتدایی مشکل بیشتری ایجاد کرد.

این دانش آموز بیرجندی بیان می‌کند: برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری آن هم با تعداد کم دانش آموزان بسیار مفیدتر از آن است که به صورت مجازی تحصیل کنیم.

یکی از مدیران مدارس شهر بیرجند نیز گفت: آمادگی داریم که کلاس‌ها را در شرایط مختلف چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: در صورتی که اولیاء به مدارس اعتماد کنند، به نفع دانش آموزان آن‌ها خواهد بود، زیرا دوری دانش آموز از کلاس درس باعث آسیب می‌شود.

این مدیر مدرسه اظهار کرد: در مدرسه‌ها تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

از نگرانی اولیاء تا شروع توزیع کتب درسی

اما والدین از واکسینه نشدن فرزندانشان در برابر بیماری کرونا نگران و گله مندند.

یکی از اولیای دانش آموزان گفت: برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری فایده بیشتری دارد، اما تا زمانی که دانش آموزان واکسن نزنند، اطمینان خاطری برای اولیاء و خود دانش آموز وجود ندارد.

او افزود: دبیران و آموزگاران واکسینه شده اند، اما اگر یک دانش آموز مبتلا به کرونا باشد، می‌تواند بقیه را هم مبتلا کند.

اما از دیروز توزیع کتب درسی در مدارس خراسان جنوبی آغاز شده تا دانش آموزان استان بتوانند برای شروع سال تحصیلی خود کتاب تهیه کنند.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از دیروز توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان استان در مدارس آغاز شده است.

او افزود: بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز معادل ۹۵ درصد دانش آموزان استان برای دریافت کتاب ثبت نام کرده اند.

واقعی در رابطه با افرادی که مدارس یا رشته‌های خود را تغییر داده اند نیز بیان کرد: این افراد هم می‌توانند با ورود به سامانه مربوطه، گزینه اصلاح را انتخاب و اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: افرادی که در سامانه ثبت سفارشات ثبت نام نکرده اند، می‌توانند ثبت سفارش خود را انجام دهند.

محرومیت ۱۱ درصد دانش آموزان از شبکه شاد

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، ۸۹ درصد از دانش‌آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند که یا خود تبلت و گوشی هوشمند دارند و یا به صورت مشترک با خواهر و برادرشان از گوشی و تبلت استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۱ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور ندارند، افزود: این ۱۱ درصد یا گوشی و تبلت ندارند و یا در روستا‌هایی زندگی می‌کنند که به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار