مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: طبق بررسی‌ها ۱۱ درصد از دانش‌آموزان استان از شبکه شاد بی‌بهره‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده، ۸۹ درصد از دانش‌آموزان استان در شبکه شاد حضور دارند که یا خود تبلت و گوشی هوشمند دارند و یا به صورت مشترک با خواهر و برادرشان از گوشی و تبلت استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۱ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور ندارند، افزود: این ۱۱ درصد یا گوشی و تبلت ندارند و یا در روستا‌هایی زندگی می‌کنند که به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

واقعی در زمینه رایزنی با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه در زمینه وصل شدن مدارس این روستا‌ها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: طبق وعده‌ای که داده شده باقیمانده مدارس روستا‌های استان تا اسفند ماه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این نکته نیز قابل ذکر است که از بهمن سال ۹۹ این دستور به ما ابلاغ شده است که در مدارس زیر ۵۰ نفر جمعیت امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت همه جوانب امکان پذیر است.

او تصریح کرد: این دستورالعمل سبب شد که در روستا‌هایی که به اینترنت دسترسی ندارند بتوانیم به صورت حضوری با رعایت فاصله کلاس ها را برگزار کنیم.

واقعی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تأمین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان گفت: با رایزنی های انجام شده با خیرین و کمک‌های وزارتخانه و نوسازی و تجهیز مدارس توانستیم ۶ هزار و ۲۰۰ گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان محروم و نیازمند تهیه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: دانش‌آموزان بعد از پایان سال تحصیلی این گوشی‌ها و تبلت‌ها را به مدارس برگرداندند تا در سال آتی سایر دانش آموزان بتوانند از آن ها استفاده کنند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در خراسان‌جنوبی مواردی بوده که دانش آموزان به خاطر عدم دسترسی به گوشی و تبلت ترک تحصیل کرده باشند، تصریح کرد: این موارد بسیار محدود بوده است و ما تلاش کرده‌ایم از طریق ارائه درسنامه و سی‌ دی های تدریس، مانع ترک تحصیل دانش آموزان شویم.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار