نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:

منطقه ثامن قطعه‌ای از بهشت است، آن را دریابید

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ثامن تکه‌ای از بهشت است اگر به این منطقه نرسیم تبدیل به منطقه توریستی بی هویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم ومعارفه شهردار مشهد گفت: به نمایندگان مجلس گفته ام. منطقه ثامن تکه‌ای از بهشت است و از مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس استمداد کردم که اگر به این منطقه نرسیم تبدیل به منطقه توریستی بی هویت خواهد شد.


او افزود: ۹ سال است می‌گویم خطای راهبردی اتفاق افتاده است. این خطای راهبردی در دو سال اخیر با همت استاندار و پیگیری آقای کلائی در حال تصحیح شدن است.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح طاش نقشه راه برای منطقه ثامن نبود و سبب اتفاقات بدی چون تخلیه ساکنین در محدوده حرم مطهر شد. آقای ارجائی منطقه ثامن با سندی که در اختیار آقای کلائی نبود و در اختیار شماست، شما می‌توانید این منطقه را احیا کنید، بخش زیادی از این پروژه باقی است.


حجت الاسلام بحرینی بیان کرد: عزیزان شورای شهر این امانت دست شماست، از شما خواهش می‌کنم منطقه ثامن را دریابید. نگذارید انفصال بین اماکن متبرکه و پشت دیوار آن اتفاق بیفتد، کل مشهد باید رنگ و بوی حرم داشته باشد.


در ادامه محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع منطقه ثامن بسیار موضوع مهمی است و مطالبه مردمی است که در چند سال گذشته با کمک همه دستگاه‌ها به تصویب رسید و بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی بنا بر دستورات مقام معظم رهبری ابلاغ شد تا طرح جدیدی در شهر مشهد داشته باشیم.


او افزود: مشکلات گذشته اصلاح شده و با حمایت شورای شهر ششم و شهردار اجرایی خواهد شد.


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در حاشیه شهر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است. بعد از سه دهه با کمک شورای شهر پنجم و شهردار سابق طرح تصویب شده و با کمک شورای جدید اجرایی خواهد شد.


معتمدیان بیان کرد: طرح بازآفرینی با ۴ هزار میلیارد تومان تصویب شد که  هزار و ۷۰۰ میلیارد تامین اعتبار شده تا زمینه اجرای ۱۳۸ پروژه در شهر فراهم شود و طرح کمربند شهر مشهد برای جلوگیری از ساخت و ساز‌ها است که امیدوارم اجرایی شود.


همچنین حمدرضا کلائی، شهردار سابق مشهد، گفت: رسیدگی به حاشیه شهر اولویت اول بود که کماکان جای کار دارد، انسجام بخشی فضا‌های تفریحی شهر مشهد و اتمام بهره برداری از آن‌ها به ویژه شهربازی مناسب که زمان آن را نداشتیم.


او افزود: در نهایت تکمیل پروژه‌هایی که توسط مردم تعریف شدند و از سوی شورای اجتماعی محلات در بودجه قرار گرفته و سبب رابطه مدیریت شهری و مردم شد، تقویت بخشی این رابطه همچنان جای کار دارد.

 

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد گفت: شورای ششم شهر مشهد آقای ارجائی را براساس معیارها، شاخص‌ها و برنامه‌های اجرایی شان، به عنوان شهردار مشهدالرضا (ع) انتخاب کرد.


او افزود: امیدواریم همان برنامه‌ها را اجرایی کنند و شورای شهر نیز پشتیبانی لازم را خواهد داشت. تلاش ما بر این است که در ۴ سال آینده حاشیه شهری نداشته باشیم. حتی اگر این مهم به ۴ سال نرسد، انتظار داریم آنچه در شأن امام رضا (ع) است در حاشیه شهر محقق شود.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.