رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک اصفهان گفت: قیمت ملک تنها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و مشاوران املاک در این موضوع دخالتی ندارند.

رسول جهانگیری رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: نبود ثبات در اقتصاد کلان کشور، ایجاد ترس و دلهره در خرید و فروش، بالا و پائین شدن قیمت‌ها از عواملی هستند که خرید و فروش ملک را تا حد زیادی کاهش داده اند و این موضوع موجب بالا رفتن قیمت ملک در اصفهان شده است.

او به تغییر قیمت خانه‌های چند صد میلیونی به چندین میلیاردی اشاره کرد و افزود: بالا رفتن قیمت مواد اولیه در ساخت و ساز از جمله فولاد، آهن، گچ و کاهش ارزش پول ملی نیز از جمله علت‌های گرانی ملک هستند.

رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک اصفهان در ادامه، عواقب گرانی ملک برای مشاوران را یادآور شد و اظهار کرد: برخلاف تصور عمومی، بالا رفتن قیمت ملک هیچ سودی برای مشاوران املاک ندارد، زیرا نتیجه گرانی، پائین آمدن آمار معاملات و این به معنی ضرر تمام عیار برای مشاوران املاک است.

جهانگیری در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تقاضای ملک بسیار زیاد، اما عرضه کم است و هر چه فاصله این دو از یکدیگر بیشتر شود کنترل قیمت ملک غیرممکن خواهد بود، بنابراین از مسئولان تقاضا داریم به دنبال راهکار‌های اساسی و ریشه‌ای برای حل این مشکلات باشند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.