با هدف پایش نهاده‌های دامی دولتی و بهبود توزیع عادلانه آن، طرح بازدید از گاوداری‌ها و دامداری‌های این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمانه نظری مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: طرح بازدید از گاوداری‌ها و دامداری‌های این شهرستان، با هدف پایش نهاده‌های دامی دولتی و بهبود توزیع عادلانه آن در شهرستان آغاز شده است.

او تصریح کرد: تیم پایش نهاده‌های دامی متشکل از معاونت فنی و حراست و مسئول امور دام مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و رییس اتحادیه تعاونی روستایی و رییس اداره دامپزشکی است.

نظری افزود: این گروه با برنامه ریزی‌های مدون اقدام به بازدید میدانی از گاوداری‌ها و دامداری‌های شهرستان می‌نمایند و این بازدید‌ها به طور تصادفی و سرزده انجام می‌شود.

نظری اضافه کرد: از آنجا که در حال حاضر ملاک توزیع نهاده‌ها هویت گذاری دام است، دقت نظر و درست عمل کردن ماموران پلاک کوب بسیار حائز اهمیت است بنابراین گروه پایش ضمن بررسی تعداد دام موجود، وضعیت مامورین پلاک کوب نیر مورد بررسی قرار داده و در صورت تخطی اخطار‌های لازم داده می‌شود.

مسئول امور دام مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آباده بیان کرد: از آنجا که در حال حاضر تنها ملاک توزیع نهاده‌های دامی پلاک کوبی دام است، لذا دامدارانی که دارای دام بدون پلاک باشند به علت ثبت نکردن مشخصات دام در سامانه هویت جهاد کشاورزی، از دریافت هر گونه نهاده باز خواهند ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار