استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ در سطح استانی و کشوری نقش‌آفرینی کنند و ارتباط با مجموعه وزارتخانه‌ها داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی  استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با اشاره به موضوع بودجه ۱۴۰۱ و اینکه ستاد بودجه برای تنظیم لایحه تشکیل شده است اظهارداشت: اقداماتی که باید در راستای تدوین این بودجه سال آینده استان انجام شود طی نشست امروز از سوی سازمان برنامه و بودجه مطرح شد.

وی افزود: پارسال طبق هدف‌گذاری که برای بودجه سیستان و بلوچستان انجام شد بخشی از کار و رشد این بودجه در لایحه شکل گرفت اما اثرگذارترین اقدام در مجلس شورای اسلامی بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پارسال رشد بودجه در استان خوب بود اظهارداشت: در لایحه بودجه کشور ۴۵ درصد و استان ۷۵ درصد رشد داشت اما در صحن مجلس شورای اسلامی رشد بودجه به ۷۳ درصد و استان به ۶۳۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه این افزایش رشد بودجه در سال گذشته به این دلیل بوده که رییس مجلس، نواب مجلس و روسای کمیسیون‌ها به سیستان و بلوچستان آمده و محرومیت منطقه را از نزدیک دیدند گفت: به جهت اینکه دولت تازه شروع به کار کرده باید حتما در این بخش بودجه توجه ویژه صورت بگیرد و مدیران استانی در تدوین لایحه بودجه نقش‌آفرین و اثرگذار باشند.

موهبتی بیان کرد: بحث‌های مختلفی پیرامون بودجه ۱۴۰۱ امروز در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان مطرح شد که امیدواریم تا اول مهر تدوین لایحه بودجه را انجام دهیم زیرا مهلت ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی ۱۵ آذر است.

وی با تاکید بر اهمیت تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ و اینکه اگر لحظه‌ای از دست رود قطعا آسیب برای سیستان و بلوچستان است تصریح کرد: این دولت یا آن دولت تغییر نظام نیست و انتظار ما این بوده که همه همکاری‌ها وجود داشته باشد و تا زمانی که در پست‌ها هستیم وظایف خود را خوب انجام داده و خللی در کار نباشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا در کشور بعضی جاها دارو و سرم مشکل داشتند اما این استان با کمبود مواجه نشد و میزان مبتلایان آن با توجه به اینکه ۳.۶ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده ۲.۳ درصد مبتلایان کشوری بود و میزان جانباختگان این ویروس در استان ۲.۲ درصد کشوری بود.

وی ادامه داد: در مقابله با کرونا طرح شهید سلیمانی، کمک‌های مومنانه و اقداماتی که از سوی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی و تمام مجموعه دستگاه‌های مختلف در سیستان و بلوچستان انجام شد موثر بود.

موهبتی با تاکید بر اینکه مزیت معدن از مزایای سیستان و بلوچستان است که باید به آن توجه ویژه کنیم گفت: کرمانشاه با ۳۷۱کیلومتر مرز آن هم با کشوری با جمعیت محدود که مرزهای دیگری نیز با سایر استان‌های ما داشته پنج مرز رسمی دارد و سیستان و بلوچستان با هزار و ۳۵۰ کیلومتر مرز خشکی ۲ مرز راه‌اندازی شده است این در حالی بوده که پاکستان به تنهایی به اندازه تمام همسایگان کشورمان جمعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در تقسیمات کشوری هفت شهرستان، ۱۹ بخش و ۱۵ شهرداری به سیستان و بلوچستان اضافه شد و هشت شهرستان دیگر ظرفیت برای این استان وجود دارد که طرح همه این‌ها نوشته شده است.

 در پایان نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی که کارهای برتری در حوزه‌های مختلف انجام داده بودند تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار