عبدالملکی گفت:مدافع رفاه کارگران با محوریت کاهش تورم و اشتغالزایی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جسله‌ای که با حضور نمایندگان کارگری تشکیل شد با تشکر از دغدغه‌ مندی تشکل‌ها گفت: دغدغه و هدف همه‌ی ما رفاه کارگران است مسکن، امنیت شغلی، دستمزد و متشکل شدن هم جزئی از رفاه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در موضوع تامین رفاه کارگران بخشی از آن موضوعات کلان کشور است مثل تورم هر یک درصدی که تورم بالا می‌رود عدد قابل ملاحظه‌ای رفاه مردم پایین میاید از جمله کارگران پس یکی از کارهایی که ما باید انجام دهیم پیگیری اقتصاد کلان است.

عبدالملکی تصریح کرد: علت این‌که حجت الاسلام المسلمین رئیسی یک کارشناس اقتصادی را در راس این وزارت‌خانه قرار دادند این است که انتظار دارند در سطح کلان در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور به نحوی ایفای نقش کند تا رفاه توده‌ مردم به خصوص کارگران تامین شود.

او افزود: ما مدافع رفاه کارگران هم خواهیم بود با محوریت اصلی تورم و اشتغال که مسئله اصلی هم تورم است چرا که اگر تورم را مدیریت کنیم دغدغه‌های شما هم حل می‌شود.

وزیر کار با اشاره به این‌که بخش دوم رفاه کارگران مربوط به اقدامات صنفی و بخشی افزود: کمکی که تشکل‌های کارگری باید کنند این است همه‌ی این تشکل‌ها دو کار انجام دهند مشکلاتی که وجود دارند را برای ما بنویسند و بگویند اصل مشکل از کجا آب می‌خورد و بگویند راه‌حل چیست و در بخش راه حل خود را در جای وزیر بگذارید و بگویید اگر این‌جا بودید چه‌کاری انجام می‌دادید همه‌ی گزارش‌ها را می‌خوانم و یک کار عملیاتی را با کمک شما انجام می‌دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: در قدم بعدی مشکلات را دسته‌بندی می‌کنیم و برای هر مشکل کمیته تشکیل می‌دهیم مثل کمیته دستمزد، کمیته مسکن و... که خود شما عضو خواهید بود همکاران خود ما هم عضو خواهند بود و نخبگان و کسانی که صاحب اندیشه و ایده هستند هم عضو می‌شوند و برای این کمیته‌ها دستور کار عملیاتی تعریف می‌کنیم کمیته‌ها باید بررسی کنند که برای حل هر مشکل چه‌کاری باید انجام دهیم به چه بخشی باید توجه کنیم و چه بخشی باید اصلاح شود.


او افزود: بخشی از کارها در ید ماست که حتما انجام می‌شود و بخشی هم در ید دولت است من قول قطعی می‌دهم که از طرف دولت هم پیگیر شوم دولت ما واقعا دغدغه‌ی کارگران را دارد هر بخشی هم که در سطح مجلس باشد که مجلس هم هم دغدغه رفاه مردم و کارگران را دارد پس در همه‌ی سطوح در خدمت شما هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک بار بیایم با این مدل جدید جلو برویم مطمئن هستم یک سری گره‌ها باز می‌شود اما نمی‌گویم همه‌ی مشکلات حل می‌شود چون وعده‌ی نابه جا می‌شود ما برای این کار آمدیم و همه‌ی تلاش خود را می‌کنیم و مطمئن باشید که خدا هدایت خود را می‌رساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار