مراسم معارفه و تودیع رئیس سازمان تأمین اجتماعی با حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: از همان ابتدا کار اعلام کردیم که وزارت کار، وزارت مردم است به دلیل اینکه بیش‌ترین سطح تماس را با حوزه‌های معیشتی و رفاهی مردم دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: قطعا در این تعامل با مردم بیش از ۵۰ درصد از اتفاقات در سازمان تامین اجتماعی رخ می دهد بنده به این سازمان ارق دارم برای این‌که پدرم اولین کارش در دولت از سال ۱۳۴۹ از همین سازمان تامین اجتماعی شروع شد و به قولی این سازمان خانه خودمان و جایی است که پدرم در آن خدمات رسانی کرده است.

عبدالملکی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم در تمام سال‌های بعد از انقلاب به خصوص سال‌های اخیر که انصافا اتفاقات خوبی رخ داده و این سازمان جزو سازمان‌های پویا بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور کلی امتیازات بسیار بالاتری دارد و انصافا این وزارت‌خانه در این سال‌ها خوب کار کرده است.

وی افزود: آقای سالاری در تامین اجتماعی حرکت‌های خوبی انجام دادند، مسئله‌ هوشمند‌سازی و دیجیتال و الکترونیک کردن خدمات و فرایند‌ها اتفاقات بسیار خوب و بزرگی بود که انجام شده است و ما به طور کلی در کشور باید قبول کنیم که چندین سال نسبت به آن چیزی که باید باشیم عقب هستیم.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره انتظارات پدرش به عنوان عضوی از تامین اجتماعی از این سازمان گفت: پدر بنده به عنوان عضوی از تامین اجتماعی به شدت دغدغه‌ مردم را دارند و شب گذشته به من گفتند برای مردم چه‌کاری انجام می‌دهی مردم مشکلات و درخواست دارند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اولین قدم برای رفاه اجتماعی مردم بیان کرد: فرایند‌ها اگر اصلاح شود بر خلاف آن چیزی که گفته می‌شود مشکل منابع نداریم نظام‌های مدیریتی تغییر کند اتفاقات خوبی رخ می دهد.

او تصریح کرد: به رغم همه‌ی زحماتی که کشیده شده است و قابل تقدیر است باید بپذیریم که آن رضایت‌مندی در حد مطلوب هنوز حاصل نشده است و مردم از ما گله‌مند هستند و حق دارند ما باید تلاش کنیم همه‌ی زحماتی که در این سال‌ها کشیده شده است را با سرعت و شتاب بیش‌تری جلو ببریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تغییر و تحولات دولت‌ها یک پنجره‌ی تحولی ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث جهش شود و الان یک پنجره‌ی جدید باز شده ما انتظار یک جهش داریم اولا در خدمات رسانی به مردم و دوم ایجاد رضایت که بخشی از این مورد همین فعالیت‌های الکترونیک و دیجیتال است و بخش دیگر آن تسهیل سایر فرایند‌هایی که به مرور دکتر موسوی به آن ورود می‌کنند.

عبدالملکی بیان کرد: از همه‌ی شما در این سازمان انتظار داریم که این مساله و این مسیر را با قوت جلو بروید در همه‌ی بخش‌های بیمه‌گری و درمان و همه‌ی بخش‌هایی که خدمات آن قرار است به مردم برسد.

خدمات دهی شستا به مدیران وزارت کار ممنوع است

وزیر تعاون گفت:ارائه خدمات شستا به مدیران وزارت کار ممنوع است.شستا باید زیر نظر رئیس سازمان تامین اجتماعی اداره شود نه زیر نظر وزیر.

وی تاکید کرد:باید سلسله مراتب رعایت شود و رابطه مستقیم وزیر با شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قطع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بنده در مواردی در همین مدت هر چند خیلی کم دیدم که خدماتی از طرف این صندوق‌ها و شرکت‌ها داره به ستاد وزارت‌خانه داده می‌شود که ممنوع است صندوق‌ها متعلق به جامعه مشخصی از مردم هستند کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان که اینجا عضویت دارند و این‌که امکاناتی از این‌ها گرفته شود و هزینه شود برای سازمان مرکزی وزارت‌خانه ممنوع است و نباید این اتفاق بیفتد.

عبدالملکی افزود: ما انتظار داریم آقای موسوی یک تحول مدیریتی بنیادین در مجموعه‌های اقتصادی این سازمان انجام دهد غیر از بحث‌های بیمه‌ای که در آن هم انتظار تحولات جدی و اساسی را داریم.

او اظهار کرد: طبیعتا در نظام مدیریتی هم انتظار داریم که انتصابات در چارچوب ساختارهایی که در سازمان انتصابات وزارت‌خانه بر اساس الگوهایی که تعریف شده به درستی انجام شود پنج معیار اصلی برای انتصابات حتما باید مدنظر قرار گیرد اولی انقلابی بودن است بدنه این سازمان انقلابی است و مدیران انقلابی در تمام سطوح فعالیت کنند دومین مسئله کارآمدی است افراد ناکارآمد را استفاده نخواهیم نکرد سوم پاک دست بودن است چهارمین شاخص فساد ستیز بودن است پنجمین شاخص برای انتصابات در این نظام مردمی بودن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار