مردم زلزله زده سرپل ذهاب نیازمند حمایت دولت برای امهال وام ها

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : مردم زلزله زده مناطق غرب استان کرمانشاه برای امهال وام‌های خود که قبل از زلزله دریافت کرده‌اند، به مدت یکسال دیگر، نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت و مسئولان بانک‌ها هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : پس از گذشت قریب به چهار سال از زلزله آبان سال ۹۶ در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب برای امهال وام‌های زلزله با وجود اینکه دولت آن را ابلاغ و مصوب کرد، بانک مرکزی و برخی از بانک‌های عامل منتظر سامانه‌ای هستند که باید تعریف شود.

او گفت : باید بانک مرکزی و دیگر بانک‌های استان کرمانشاه تلاش کنند هر چه سریعتر این مصوبه دولت به نتیجه ختم شود که مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با امهال وام زلزله، راه برای دریافت بسیاری وام‌های ازدواج و همچنین وام‌های جدید تسهیل می‌شود که از مدیران بانک‌های عامل استان کرمانشاه می‌خواهیم با ارایه تسهیلات کم بهره نیاز مردم را برطرف کنند.

حیدری ادامه داد: در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب بیش از ۴۰ ساختمان اداری آسیب دیده از حادثه زلزله، هنوز بازسازی شان به شکل کامل انجام نشده و یا نیاز به بازسازی و تعمیر جدی دارند.

او گفت: اولویت دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده ساخت واحد مسکونی مردم بود که با اتمام این واحدها، بازسازی واحد‌های اداری شروع شده، چون ادارات با مشکل فضای اداری مواجه هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.