تعداد گونه‌های جانوری در استان قزوین حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سیاوش رضازاده رییس حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گفت: تعداد گونه‌های جانوری در قزوین براساس آخرین سرشماری صورت گرفته نزدیک به ۱۴ درصد رشد داشته است.

رضازاده افزود: در گونه جانوری کله بز ۱۴ درصد، در گونه قوچ و میش ۲۶ درصد و در گونه آهو هم ۱۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۸ داشته ایم.

رییس حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به آخرین سرشماری صورت گرفته در استان قزوین حدود ۴۰۰ راس قوچ و میش و حدود ۱۵۰ راس آهو در منطقه حفاظت شده در منطقه حفاظت شده باشگل، حدود ۹۰۰ راس کله بز در منطقه حفاظت شده طارم، حدود یک هزار و ۴۰۰ راس کله بز در منطقه حفاظت شده الموت غربی، حدود ۹۳۰ راس کله بز در منطقه الموت شرقی و حدود ۱۰۰ راس قوچ و میش در منطقه شکار با تیراندازی ممنوع آوج حضور دارند.

رضازاده اضافه کرد: در همین زمینه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری بین وحوش به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و یکی از عوامل افزایش این گونه‌های جانوری همین موضوعات کنترلی است.

رییس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده و چهار منطقه شکار با تیراندازی ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار