رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از ارسال پیامک جعلی تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا خبر داد.

 محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: رایج‌ترین کلاهبرداری در سطح فضای مجازی خراسان جنوبی ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا قوه قضاییه است.

او افزود: در پیامک متنی تحت این عنوان که شما پرونده مختومه قضایی یا پرونده در حال پیگیری دارید همراه با لینک ارسال می‌شود.

محمدپور اظهار کرد: پس از مراجعه به لینک ارسال شده درگاه بانکی جعلی فعال می‌شود که قابلیت خالی کردن حساب و کارت بانکی افراد را دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سامانه ثنا قوه قضاییه به شماره‌های شخصی و خصوصی افراد پیامک ارسال نمی‌کند تصریح کرد: برای مشاهده مراحل سیر پرونده نیاز به ارسال لینک از طریق پیامک نیست، می‌توان با جستجو در بستر فضای مجازی وارد سامانه شد.

گول قیمت پایین کالا‌ها را نخورید

محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: یکی از شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها در سایت‌های واسطه گری تحت عنوان خرید و فروش کالا و خدمات در بستر فضای مجازی است.

او افزود: افراد به عنوان فروشنده کالایی را در این بستر عرضه می‌کنند که چندین برابر قیمت کالا نسبت به قیمت واقعی پایین‌تر است که باعث می‌شود افراد ترغیب به خرید شوند.

محمدپور اظهار کرد: فروشنده به خاطر اینکه کالا را تنها به شما بدهد درخواست بیانه می‌کند و این درخواست را نیز با چندین نفر دیگر درمیان می‌گذارد.

توصیه می‌شود هنگام خرید در بستر فضای مجازی نکاتی مانند معتبر بودن سایت رعایت شود.

انتهای پیام / ط  ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.