در هفته منتهی به ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالا ۱۶۱ هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته و موارد دیگر منعقد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته منتهی به ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۶۱ هزار قرارداد آتی بر پایه دارایی‌های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد شد و ارزش ۲۵۹ میلیارد تومان را در پی داشت؛ بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی از آن زعفران نگین بود.

 در جریان معاملات هفته گذشته ۱۴۷ هزار و ۴۳۷ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه سه دوره تحویل شهریور، آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۲۲۶ میلیارد تومان در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید؛ با ثبت این آمار، ۹۱ درصد حجم و ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات این هفته در اختیار زعفران نگین قرار گرفت.

انعقاد ۱۹۰۵ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۲ میلیارد  و 300 میلیون تومان را در دو سررسید شهریور و آبان ماه در پی داشت.


بیشتر بخوانید


معامله گران ۱۲ هزار و ۱۲۷ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در دو سررسید مهر و آبان ماه در حالی منعقد کردند و ارزش بیش از ۲۷ میلیارد  و600 میلیون تومان را به ثبت رساندند. این ارزش معاملاتی پس از ارزش معاملات قرارداد‌های آتی زعفران نگین بالاترین رقم در کل بازار بود.

انعقاد ۲۶۷ قرارداد آتی صندوق طلای سررسید مهر ماه امسال نیز ارزش ۲ میلیارد و 380  میلیون تومان را رقم زد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات در رتبه سوم بازار قرار گیرد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۱۹ قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش نزدیک به 360  میلیون تومان  در بازار ثبت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار