استاندار گلستان اعلام کرد: تاکنون ۴۲ درصد گلستانی‌ها دز اول و ۱۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه پشیگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: به تفکیک در استان تاکنون ۸۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۷۱ درصد افراد بین ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴۵ درصد افراد بین ۴۰ تا ۵۰ سال مقابل کرونا واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه گلستان جزء ۵ استان برتری است که بیشترین مراکز تزریق واکسن تجمیعی را دارد ادامه داد: در تزریق واکسن جزء ده استان برتر کشور هستیم و اگر واکسن به موقع تامین شود می‌توانیم ظرفیت تزریق را روزانه تا ۳۰ هزار دوز افزایش دهیم.

استاندار همچنین افزود: مقدمات بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شده و دانشجویان ارشد و دکتری در اولویت بازگشایی و برگزاری حضوری کلاس‌ها قرار دارند.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم از تداوم روند کاهشی ابتلا به کرونا در گلستان خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۶۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۲۹ نفر کمتر از دیروز است.

او افزود: از این تعداد ۱۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۵۰ نفر با کمک دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

فاضل گفت: اکنون تمام شهر‌های استان نارنجی هستند و فقط رامیان در وضع زرد قرار گرفت.

او گفت: اگر چه در وضع خوبی قرار گرفته ایم و در حال عبور از پیک پنجم کرونا هستیم، اما از مردم می‌خواهیم تا ریشه کنی کامل و واکسینه شدن درصد زیادی از جامعه شیوه نامه های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند.

منبع:صدا و سیما

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.