نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت هر کیسه سیمان به حدود ۲۱هزار تومان و آهن‌الات به ۱۰هزار تومان کاهش یابد.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با بیان اینکه این روز‌ها دغدغه‌مند معوقات فرهنگیان است، گفت: در نامه‌ای به تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱ به وزیر امور اقتصاد و دارایی، جهت مرتفع شدن مشکلات فرهنگیان، ارسال کردم، زیرا این حداقل کاری است که می‌توان برای این گروه انجام داد.

او در پاسخ به پیش‌بینی وضع سیمان و آهن، گفت؛ گران شدن سیمان ارتباطی با اختلال در توزیع برق ندارد و دلالان هستند که دستی بر آتش دارند، البته ناگفته نماند با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم انتظار داریم قیمت هرکیسه  سیمان به ۲۱ تا ۲۷ هزار تومان کاهش یابد.

مقتدایی ادامه داد: اولین بار می‌خواهیم قیمت اجناسی که افزایش یافته‌است، کاهش دهیم، به عنوان مثال در حال حاضر درصدد ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ هستیم که رئیس جمهوری وعده آن را داد، یا در تلاش هستیم قیمت آهن را در طول یک ماه آینده به هر کیلو ۱۰هزار تومان برسانیم.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درخصوص از کارافتادگی بیمه‌شدگان، حادثه‌دیده گفت: در همین راستا با معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی مکاتباتی انجام داده‌ایم که بنا شد این افراد شامل حق بیمه مازاد بشوند.

مقتدایی مشکل کمبود آب اصفهان را معضلی ماتم‌زده خواند و گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم که به زودی به اصفهان سفر کند و از نزدیک این اختلال را لمس کند.

او ادامه داد: از اقدامات پسندیده در این زمینه می‌توان به انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان اشاره کرد.

مقتدایی در پاسخ به این سؤال که نمایندگان اصفهان برای معضل بیکاری چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ گفت: مشکل اصلی بیکاری، اول مربوط به صادرات و دوم وابسته بع مواد اولیه است که از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کردیم به صورت میدانی از این اختلال بازدید و در ادامه تصمیم‌گیری کند.


او با اشاره به اینکه استان اصفهان مناطق محروم زیادی دارد و در زمینه گردشگری دچار سوءمدیریت است، بیان کرد: مدتی پیش بنده به پشت بام مسجد شیخ لطف‌الله رفتم و از نزدیک نابودی آن را احساس کردم که با وجود همه این مشکلات انتظار داریم در دولت جدید و مجلس یازدهم به این دو موضوع و کمبود آن رسیدگی ارزنده شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار