مقتدایی گفت: دولت سیزدهم وارث ناکارآمدی‌های دولت‌های قبلی است.

مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای مجلس یازدهم موضوع تسیهل ازدواج جوانان مطرح بود که باید اقدامات ویژه‌ای در این خصوص صورت بگیرد ، قانون مصوب ۱۳۸۴  بار دیگر مورد بررسی و نظارت قرار گرفت و با توجه به اینکه بخش‌هایی از آن بر زمین مانده با سوال از وزیر اقتصاد مبنی بر تصویب اساسنامه صندوقی  برای همین موضوع که بیش از یک دهه بر زمین مانده بود پیش نویس آن آماده و به دولت ارجاع شد.

او افزود: همچنین دستگاه‌ها و نهاد‌هایی مانند وزارت راه و شهر سازی، وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌هایی که ضرورت داشت اقدامی انجام دهند و برای خوابگا‌های دانشجویی متاهلین جلساتی برگزار شد، اما دولت دوازدهم نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را نداشت و کم کار‌های قابل توجه‌ای در دولت‌های قبلی برای تسهیل ازدواج جوانان دیده می‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت جوان انقلابی بتواند بار‌های بر زمین مانده را بردارد و باید توجه داشت دولت آقای رئیسی وارث ناکارآمدی‌های دولت‌های قبلی است و همه باید اعم از مجلس و دولت کمک کند تا میلیون‌ها نفر از افراد این جامعه که در سن ازدواج هستند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

او  شرط تسهیل ازدواج جوانان را وجود یک بسیج عمومی دانست و اظهار کرد: خانواده‌ها و بخش‌های غیر دولتی هم باید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند؛ و برای تسهیل ازدواج جوانان به یک بسیج عمومی نیاز است تا بتوان، حدی از کم کار‌های دولت‌های قبل را جبران کرد.

او عوامل متعددی را دلیل عدم ازدواج جوانان دانست و گفت: عوامل اصلی عدم ازدواج شامل موانع اقتصادی، فرهنگ عمومی در جامعه، بستر سازی‌ها و زیر ساخت‌های اجتماعی، عملکرد‌های بخش‌های دولتی و نهاد‌های متولی امر است.

او افزود: باتوجه به اینکه در قانون تسهیل ازدواج مصوب ۱۳۸۴ مقرر شده تا ستاد یا شورائی در سطح استان یا شهرستان شکل بگیرد که در آن علاوه بر امام جمعه، فرماندار یا استاندار سایر نهاد‌های ذیربط هم حضور داشته باشد باید از دولت سیزدهم  تقاضای اجرای مفاد قانون تسهیل ازدواج را کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.