مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌‌(ره) استان اصفهان گفت: تسهیل ازدواج، فقرزدایی و تثبیت زندگی زناشویی با اجرای طرح کوثر محقق می‌شود.

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به فرزندان پسر، یکی از سر فصل‌های مهم حوزه حمایتی این نهاد در طرح کوثر است.

او افزود: برنامه وسیعی برای تامین بخشی از هزینه‌های ازدواج خانواده‌های نیازمند با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده تدارک دیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: اهدای جهیزیه در قالب تهیه کالا برای نو عروسان، پرداخت هزینه ازدواج به فرزندان پسر خانواده‌های تحت حمایت، اهداء جهیزیه به بانوان تحت حمایت کمتر از ۵۰ سال که اقدام به ازدواج مجدد می‌کنند و اهداء جهیزیه موردی به نیازمندان از جمله این برنامه‌ها است.

زارع با بیان اینکه سال گذشته ازدواج ۲۶۲۴ مددجوی تحت پوشش با ارائه کمک هزینه ازدواج تسهیل شد ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم سال جدید حداقل معادل همین تعداد از مددجویان به خانه بخت روانه شوند.

او افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از دختران در شرف ازدواج هستند و از ابتدا امسال تا کنون حدود ۴۴۱ سری جهیزیه به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد و۴۱۵ میلیون تومان در قالب ۵ قلم کالای ضروری زندگی به نوعروسان و زنان سرپرست خانوار و نیز ۱۵ کمک هزینه ازدواج به فرزندان پسر، مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه طرح کوثر با مشارکت حامیان و خیران به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج به سبک زندگی اسلامی برای کمک به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود گفت: مشارکت موسسات خیریه، حامیان و خیران برای کمک به جامعه تحت حمایت این نهاد در کاهش فقر و توانمند سازی آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار