حجت الاسلام محامی گفت: در سفر رییس جمهوری موضوع انتصاب مدیران بویژه استاندار برای استان مطرح و تاکید شد سیستان و بلوچستان نیازمند استانداری با مدیریت قوی در حد وزیر و اختیارات لازم است تا آزادانه هر آنچه تشخیص می‌دهد عمل کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: استاندار منصوب دولت باید تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد و مورد اعتماد و شناخت رییس‌جمهوری باشد.

وی با اشاره به برگزاری شایسته ویژه برنامه های هفته دولت خاطرنشان کرد: باید از خدماتی که همه مسوولان با اخلاص و روحیه جهادی و خدمتگزاری در استان ارائه کردند قدردانی کرد اما بخشی از مشکلات مردم ناشی از تخلف و بی‌مسوولیتی برخی از افراد است که باید از آن جلوگیری شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: از تلاش و مجاهدت‌های کادر درمان در مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی می کنیم که با همراهی مردم و مسوولان وضعیت استان ما بهتر شده اما کرونا هر روز از ما قربانی می‌گیرد به همین سبب لازم است همه ما با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و تزریق واکسن به یاری مجاهدان عرصه سلامت بشتابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دولت جدید در موقعیتی تشکیل شده است که مشکلات کشور فراوان، محاصره و تحریم اقتصادی دشمن شدید و مردم نیز با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان دست و پنجه نرم می‌کنند که البته امید مردم افزایش پیدا کرده و امیدوارند با اقدامات دولت گشایشی در کارشان ایجاد شود.

محامی ادامه داد: سفر ریاست جمهوری در روزهای آغازین دولت به استان را شاهد بودیم که خوشبختانه اشراف خوبی به مشکلات و مسائل استان داشتند و با روحیه جهادی طرح‌های مختلف را پیشنهاد می‌دادند و این اقدام و روحیه سبب امیدواری بیشتر مرده شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به تحولات ایجاد شده در افغانستان اظهار داشت: کشور افغانستان به عنوان همسایه، مسلمان و هم دین و هم فرهنگ ما با تحولاتی روبرو شده است، این کشور بیشترین شباهت را از حیث فرهنگی با ما دارد و پیوند عمیقی بین مردم ما و مردم افغانستان برقرار است آنچه که الان مورد توجه است این که طالبان براین کشور تسلط پیدا کرده و نظام جمهوری اسلامی و دولت ما نسبت به این مساله دغدغه‌مند و حساس است و با مردم افغانستان همدلی و همراهی و عملکرد حاکمیت جدید را نیز رصد و ارزیابی می‌کند.

امام جمعه زاهدان در بخش دیگیری از خطبه های نماز جمعه یکی از راه‌های تقوا را زنده نگه داشتن یاد یاران پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) دانست.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: در شهادت امام‌حسین(ع) یک حرارتی در دل های مومنان به وجود آمده که هرگز سرد نخواهد شد، مردم همیشه یاد آن حضرت را زنده نگه می دارند و ما شاهد این هستیم که بعد از قرن‌ها هنوز در کشورهای اسلامی بویژه ایران مردم مشتاق مراسم عزای اباعبدالله(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اربعین حسینی در پیش است متاسفانه سهمیه کمی دولت عراق برای مردم ما در نظر گرفته است آن هم از مرز هوایی هم تعداد کم و هم مرز هوایی مشکل‌ساز بوده که امیدواریم با پیگیری مسوولان محترم هم سهمیه افزایش پیدا کند و هم مردم از مرز زمینی به زیارت مشرف شوند تا تعداد بیشتر و با هزینه کمتری در مراسم اربعین سالار شهیدان شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر راه هم بسته باشد و هم محدود و موکب‌داران ما توفیق زیارت پیدا نکنند می‌توانند از راه دور به زیارت نائل شوند از طرفی عمل به راه و روش امام حسین(ع) و رسیدگی به نیازمندان و حل مشکلات مردم از راههای نشان دادن عشق و علاقه به آن امام عزیز است.

 محامی ادامه داد: موکب داران می‌توانند در نهضت کمک مومنانه شرکت کنند تا به نیازمندان مساعدت و از راه دور ثواب خود را در این ایام کسب کنند و در این ایام نهضت کمک مومنانه را شتاب بیشتری دهند.

وی افزود: تا کنون مردم و نهادهای مرتبط در نهضت کمک مومنانه تلاش فراوانی داشتند از جمله کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس و قرارگاه خاتم همه حضور داشتند که باید از همه آن‌ها از جمله خیران تشکر کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لازم است از گروه‌های جهادی که در امر کفن و دفن اموات کرونایی از خودگذشتگی کردند بطور ویژه تشکر وقدردانی کنیم که اجر آنها با حضرت ولی عصر(عج) است.

وی افزود: با همه با همه خدماتی که صورت گرفته اما نیاز ها بیشتر است و باید خدمات بیشتری به مردم داده شود و این خدمات شامل همه خانواده ها بوده لذا باید سامانه‌ای طراحی شود تا افراد نیازمند مشخص شود.

محامی ادامه داد: یکی از راه‌های تحصیل تقوا تلاش در جهت خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند با خدمت به خلق خدا و خوشنود کردن مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.