به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : سطح توقعات از بانک به خاطر سابقه و تجارب خوبی که از همکاری با آن وجود دارد، بالاست.
او گفت : یکی از انتظاراتی که از بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام میرود تجدید نظر روی سقف تسهیلات پرداختی توسط شعب استانی است که امید میرود در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.
کاشفی خواستار کوتاه شدن بروکراسی موجود در سیستم اداری بانکها شد و افزود: این بروکراسی به قدری پیچیده و طولانی است که فعالان اقتصادی گاهی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز خود مجبور به طی کردن حدود ۴۰ فرایند هستند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران مشتری مداری را حلقه مفقوده نظام بانکی ایران دانست و افزود: اعتقاد دارم اگر بانکها و فعالان اقتصادی و بازرگانان در کنار هم قرار گیرند وضعیت تولید و صادرات به شکل وسیعی افزایش پیدا میکند.
او خواستار شکسته شدن تابوی مهلت سرمایه در گردش یکساله شد و گفت: نباید فردی که بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد و همیشه هم خوش حساب بوده در ابتدای هر سال نیازمند تمدید همه اسناد و بازگرداندن سرمایه در گردش باشد.
کاشفی خواستار نظارت بیشتر بر کار کارشناسان بانکی جهت پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی شد و گفت: بارها اتفاق افتاده که نظر منفی یک کارشناس مانع از پرداخت به موقع و یا کامل تسهیلات بانکی شده و همین کارها را مدت زیادی عقب انداخته است.
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با تقدیر از حمایتهای خوب بانک ملی و اینکه از قدیم همواره در مبادلات خارجی پیش قدم بوده است، افزود: امید میرود این بانک خوشنام بیشتر از قبل به تجار و بازرگانان توجه و حمایتهای لازم را همچنیان از آنان به عمل آورد .
انتهای پیام/د