عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت : مدیریت کرونا برای حفظ سلامت و حمایت از کسب و کارها، اصلاح ساختار بودجه برای کاهش تورم و حل مسائل تجارت بین الملل برای ارزآوری سه موضوع مهمی است که جا دارد در اولویت اصلی فعالیت‌های دولت جدید قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت : سطح توقعات مردم از دولت جدید به ویژه در حوزه اقتصاد بسیار بالا است و باید به سمتی برویم که انتظارات مردم تا حد زیادی اجرایی شود.

او کرونا و صدمات آن در حوزه سلامت و اقتصاد را اولویت نخست دولت جدید برشمرد و گفت : مدیریت این موضوع نیاز به عزم و ادبیات مشترک از سیستم بهداشت تا واکسیناسیون دارد تا دولت بتواند در یک مدت زمان مشخص التهاب فعلی را کاهش دهد، زیرا به نظر می‌رسد تا یکی دو سال آینده همانند سایر کشور‌ها درگیر کرونا خواهیم بود.

 او افزود: مدیریت مناسب شیوع کرونا بی‌شک تاثیر مثبتی در حوزه کسب‌وکار و اقتصاد هم خواهد گذاشت.

کاشفی اصلاح بودجه و ساختار بودجه را از دیگر اولویت‌های مورد اشاره رئیس‌جمهوری جدید دانست و افزود: ما یک بودجه متورمی داریم که هر سال کسری دارد و همین موضوع منجر به خلق نقدینگی بدون پشتوانه و ایجاد تورم شده است که با سرعت زیاد بر روی سطوح قیمتی می‌نشیند و در نهایت شاهد فقیرتر شدن دهک‌های مختلف جامعه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه ایجاد یک ادبیات مشترک بین دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه را ضروری دانست و ادامه داد: لازم است که این دو قوه یک‌بار برای همیشه ساختار بودجه و بودجه‌ریزی را اصلاح کنند، زیرا هیچ معنی ندارد که ما یک بودجه را در کشور تصویب کنیم که دست‌کم نیمی از آن کسری باشد.

او تجارت خارجی و مشکلات ارزی را اولویت سوم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: به‌نظر می‌رسد که سیاست دولت‌های گذشته در این زمینه یک سیاست سلبی بوده است و با تعرفه‌گذاری، محدود کردن واردات و فشار به صادرکنندگان برای هزینه ارز از کانال‌های مشخص بوده است، اما من معتقدم این رویکرد دیگر جواب نمی‌دهد و باید دولت به سمت مسیر ایجابی و بزرگ کردن صادرات و توسعه آن برود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.